אחד ממעמדי המכירה האפקטיביים יותר הוא וובינר, הוא מעולה למכירת קורסים, תוכניות, סדנאות , אירועים פיסיים או דיגיטליים אונליין, למכירת תהליכי ליווי, סדרת אימונים ואפילו מוצרים.
2020 הקטינה את אופציות מעמדי המכירה שיש להרבה עסקים וזה הגביר את הצורך להרבה בעלי עסקים קטנים שנותנים שירותים, שיש להם קורסים דיגיטליים או שעברו לדיגיטל בעקבות המצב , להתמקצע כמה שאפשר באופציה שנקראת – וובינר.
את הוובינר הראשון שלי עשיתי ב 2013 עם 0 מכירות 🙂 מאז המשכתי להתאמן ולהתמקצע ולהעביר עשרות וובינרים או שידורים חיים בפורמט וובינר ואני מוצאת שמכל מעמדי המכירה, זהו האפקטיבי ביותר.
ולכן, גם כאשר אני בוחרת באתגר, פעילות מעניינת, סדנאות בשידור חי, אני משתדלת לסיים בוובינר שנבנה בפורמט הנכון, נותן ערך רב ומציעה את המוצר אותו חשוב לי שהלקוחות יכירו.
במאמר זה אסביר בקצרה מה הוא וובינר, מתי כדאי להשתמש בו, איך לבחור נושא שיגרום להמון אנשים להירשם ויאשר לך להעביר לשלב הבא, עצות זהב לעריכת הוובינר ועוד.
מה זה וובינר?
וובינר זה מושג מעט רחב ומשתמשים בו בדרך כלל לציין העברה של ידע בשידור חי המערכת המאפשרת העברת הידע יחד עם קבלת שאלות מהצופים בכתב, שיתוף מסך או הצגת מדיה במהלך ההדרכה, יכולות משחוק במהלך העברת המידע ועוד. בעצם וובינר מגיע מהביטוי web seminar
וובינר כמעמד מכירה
שימוש בהרצאה המועברת אונליין למספר אנשים במקביל, בדרך כלל במערכת סגורה המאפשרת קבלת שאלות, שיתוף מסך וכו. בסוף המפגש או במהלכו התבצע תהליך מכירה למוצר או שירות.
המטרה היא להביא כמה שיותר לקוחות פוטנציאלים למפגש הוירטואלי.
לבצע היכרות, לבסס סמכות ומקצועיות לגבי המידע שיגיע בהמשך.
ליצור חיבור, להעביר ידע או כלים משמעותיים לאדם שהגיע בהקשר להבטחה שהיתה בהזמנה למפגש, לבסס את תהליך ה “להכיר, להתחבר [לבטוח] לרכוש” במהירות האפשרית וכמובן להציע מוצר למכירה.
בניגוד ללייב קצר, פוסטים כתובים, מאמרים באתר או קבצי PDF שניתנים במתנה, כאן יש אפשרות להגיע לשלב מתקדם יותר במערכת היחסים עם הלקוח הפוטנציאלי שמגיע להיות איתנו ולהקשיב לפחות ל 60 דקות.
מבנים שונים של וובינרים
ישנם לא מעט מבנים של וובינרים, אלו לדוגא
- וובינר להצגת המוצר – מזמינים באופן ישיר לדבר על הקורס/תוכנית
- וובינר הבנוי על שלבי המוצר או יתרונות המוצר – לדוגמא יש 8 שיעורים בקורס יהיו 8 אבני בניין שנדבר עליהם בוובינר וההרחבה תהיה בקורס
- וובינר שלב א – בו נלמד את השלב הראשון, נפתור בעיה קטנה ונזמין לרכוש את האפשרות לפתור את המשך הבעיה
אנו נתמקד בוובינר שעיקרו הוא מתן ערך
איך לעשות וובינר מוצלח שיוביל למכירות
הקסם המיוחד שבוובינר הוא לא המערכת שדרכה עושים את הוובינר ולא כמה יפה תהיה המצגת אלא במבנה המיוחד של הוובינר. זו אינה הרצאה רגילה שמטרתה רק העברת ידע או תהליך, אלא תהליך הבנוי ממספר שלבים ואלמנטים שכל אחד מהם דרוש ליצירת וובינר איכותי.
בחירת נושא הוובינר
ההבטחה – מה שיגרום לאנשים להגיע לוובינר
נושא וכותרת הוובינר זה התנאי הראשון להצלחת הוובינר. וכאן יש לחשוב על מספר דברים
- לבחור נושא פופולארי שמאוד מעניין אנשים כרגע – מה השאלה הכי נשאלת? מה חשוב לאנשים בנושא הזה? כדאי לבצע מחקר לפני שבוחרים
- לתרגם את הנושא והתוכן בהרצאה לכותרת אחת משמעותית המכילה תועלות רלוונטיות, עצה חשובה, שלבו מספרים: “7 דרכים להוריד במשקל כבר מהיום בערב” , “8 שלבים לבניית קורס אינטרנטי”, “3 דרכים שיחסכו לכם 3 שעות בשבוע ב[נושא מסויים]” וכו
- ההבטחה צריכה להתקיים תוך 60 דקות! מה זה אומר? שחשוב לבחור נושא קטן אבל משמעותי שאפשר לכסות בשעה ויתן ערך משמעותי למי שמגיע. לכן בחרו את שלב א, או הסבר על 8 השלבים. התמקדו במה צריך לעשות ופחות באיך ממש עושים את זה.
- להוביל למוצר – התוכן חייב להיות קשור באופן ישיר למוצר אותו אתם משווקים ולהוביל למוצר.
- ההבטחה תהיה הכותרת של עמוד ההרשמה , איתו יופיע בקצרה התועלות הנוספות שיהיו במפגש
שלב התוכן והעברת הוובינר
כאן מתרחש קסם מיוחד, לא מדובר סתם בשקף אחר שקף שמעבירים תוכן , הנה כמה דברים שכדאי לחשוב עליהם בשלב העברת התוכן והוובינר כולו
- להעביר ערך! ללמד משהו חדש! אנשים לא הגיעו לשמוע כמה אתם נהדרים ורק על הצלחות הלקוחות שלכם, הם פינו שעה מזמנם ולפעמים אפילו יותר על מנת לצאת עם תובנה חדשה, מחשבה, מוטיבציה ועוד
- שלבו סיפורים – הבהירו את המסר בעזרת סיפורים, עדיפות לסיפורי מקרה, סיפורי הצלחה וסיפורים המעצימים את המסר
- שלבו את הקהל בשיחה – שאלו שאלות , שלבו תהליכי מישחוק, הכינו אותם לבאות.
- דינמיות והשקעה במצגת – המצגת חשובה כאן, אנשים מביטים בה. הקפידו לבנות מצגת שתכבד את העסק שלכם, תעביר את המיתוג . עצה נוספת היא לא להישאר באותו שקף זמן רב, בוובינרים בניגוד לקורסים והרצאות, כמה שיותר שקפים יותר טוב.
- שקיפות – יהיו שקופים כמה שאפשר כבר בשלבים מוקדמים של הוובינר לגבי המכירה שתגיע. לדוגמא באחד הוובינרים האחרונים שלי לימדתי מהו המבנה המדויק של עמוד נחיתה להרשמה לוובינר או מתנה חינמית , בסיום החלק הזה בוובינר אמרתי “מי שרוצה לדעת איך לבנות את העמוד טכנית וכו בהמשך אני אספר איך אפשר לעשות את זה יחד איתי”
- בנו את התוכן לכיוון המכירה והעצמת הצורך במוצר
- בסוף ההדרכה הלקוח צריך להיות מלא מוטיבציה ולחשוב “וואו אם זה מה שנתנו לי בחינם אני חייב לראות מה הולך להיות במוצר בתשלום “
השלב האחרון – למכור בעזרת וובינר
זהו שלב מאוד חשוב והוא חלק מהותי מהווינר, בעלי עסקים רבים נרתעים מהשלב הזה בוובינר, מנמיכים את הכל ,מתחילים לדבר מהר מידיי, מוותרים על חלקים מאוד חשובים בהצגת המוצר או בהצגה את היתרונות של המוצר.
חשוב לי לתת לכם מספר עצות קריטיות לשלב הזה בוובינר:
כאשר אתם מגיעים לשלב הזה המשיכו לדבר בטון הרגיל בו דיברתם לאורך כל ההרצאה, הסבירו בנחת על המוצר ואם יש צורך פרקו את המוצר למודלים, לחלקים והסבירו על כל חלק בנפרד.
זה השלב גם להכניס עדויות והמלצות ולספר על הצלחות של לקוחות עם המוצר.
הקפידו לתת לך הצעה שאי אפשר לסרב אליה אם זה במחיר, במבנה ההצעה למשל בונוסים מיוחדים . מי הלקוח סיבה להחליט את ההחלטה מהר. עם זאת כאשר המוצר היקר לא כדאי ללחוץ יותר מידיי כי אז מה שיקרה איזה שהיא המון אנשים רכשו את המוצר אבל לאחר מחשבה הוא התנסות הרבה אנשים גם יבטלו את המוצר.
ולכן קחו בחשבון שוובינר הוא מעמד מכירה בתוך קמפיין שלם. יכול להיות שרוב המכירות לא יגיעו ממש בסיום הוובינר אלה בסיום הקמפיין , סיום ההרשמה המוקדמת או בסגירת בונוסים מסוימים.
כמו שקראתם בעצם וובינר מה עכשיו מורכב ממספר דברים, חיבור כל החלקים יחד תורמים להצלחת הוובינר, והצלחת הקמפיין כולו.
וובינר שהבאנו אליו קהל מדויק ובנינו אותו כמו שצריך יכול להניב לעסק עשרות ואפילו מליוני שקלים. אני שואפת בשלב הראשון לעזור לכם להכניס לפחות עשרות אלפי שקלים בכל וובינר .
החלטתם שאתם רוצים לעשות וובינר וחשוב לכן לדעת יותר
איך לרשום מאות ואפילו אלפי לקוחות לוובינר
איך לבחור נושא וכותרת לוובינר
איך לבנות נכון את התוכן לוובינר
איך להעביר את המכירה בוובינר
מה עושים מסיום הוובינר ועד סיום הקמפיין למנף את הוובינר
יצרתי עבורכם קורס ממוקד לנושא
הסילבוס המלא כאן: https://www.bomsite.co.il/webinar-that-sells/
בנוסף, בשביל באמת להצליח ולדעת את כל הדברים הקטנים חשוב לי שתדעו
איך לבנות דף נחיתה -המבנה הנכון + טכנית
איך לעשות קמפיין ממומן – האסטרטגיה ותכל’ס הכפתורים
איך לעצב מצגת מושלמת ואת כל חומרי הקמפיין
איך לשווק את הוובינר והמוצר בעקבותיו בצורה אורגני
ועוד….
כן , לא מעט דברים, אבל חשוב לדעת את הדברים הללו על מנת להפיק קמפיין שיניב מספרים מכובדים.
ורגע, יש לי הפתעה
אחרי שקראתם את כל זה אתם בטח חושבים שהקורס הולך לעלות לכם אלפי שקלים וזה הגיוני כי הוא שווה כך ויש לא מעט קורסים בשוק לנושא שנמכרים באלפי שקלים ובצדק. כי הרי אם תיישמו את התוכן מהקורס הוא אני אפילו לא יכולה לחשב כמה הוא יכניס לכם.
אבל בגלל המצב החלטתי לשנות את התוכנית ולערוך את הקורס במסגרת מועדון הפייסבוק, כן, רק 198שח לחודש ללא התחייבות או מחיר שנתי מאוד מפנק.
כבר מחכה לכם שם הקורס לפרסום ממומן, הקורס לעיצוב תמונות ועוד עשרות תוכניות לשיווק העסק .
להצטרפות: https://www.bomsite.co.il/clickalut/