אם אנחנו רוצים להוציא את המקסימום שאפשר מהעסק שלנו איך לנו ברירה אלא לשבת מדי פעם ולתכנן.
כמה אנחנו רוצים להרוויח, מה אנחנו רוצים למכור, כמה נרצה למכור מכל מוצר או קטגוריה.
מה חשוב לנו להוציא החוצה ולעביר לעולם.
בעבר הייתי בטוחה שתכנון שווה צמצום, היום ברור לי שזה נותן לי יותר חופש , רוגע, בהירות וכמובן תוצאות.
מודה, עדיין לא הגעתי לרמת התכנון שהייתי רוצה, גם לי יוצא להחליט על קמפיין מהיום למחר, לשנות מהלכים, לא לדעת עד הרגע האחרון מה אני רוצה לעשות לפעמים.
אבל עם זאת, יש לי כמה עוגנים של קמפיינים בשנה שמאוד עוזרים לי, יש לי יעדים שכל פעם אני משפרת ומעדכנת.
בגדול, אני לא מתכננת את כל השנה בדרך כלל, אני כן משתמשת בעוגנים של לוח השנה לקמפיינים קבועים [חגים, ימים מיוחדים, יום הולדת, ימים שקורסים חייבים להתחיל] אבל תכנון מדוייק יותר הוא בדרך כלל רבעון קדימה או 90 ימים.
איך תדעו כמה כסף העסק יכניס הרבעון
שמש הכסף
תרגיל פשוט שיעזור להכניס הרבה ודאות, כל מה שצריך זה לעשת מפת חשיבה על עמוד חלק או אונליין.
השאלה הראשונה שאני רוצה לענות עליה היא “כמה” . כמה כסף חשוב לי להכניס הרבעון לעסק, את הסכום אני כותבת במרכז השמש . ממנה אני מוציאה קרניים למוצרים שאני מוכרת, כמה עולה מוצר וכמה אני רוצה למכור התקופה הזו על מנת להגיע ליעד.
לפעמים אני אעשה כמה גירסות על מת גיע לגירסה שהכי מתאימה לי.
זה הזמן לדיי איזה מוצרים אני רוצה למכור וכמה הם יעלו, האם צריך לעלות מחי? האם אפשר לוותר ל מוצר או שירות שלא היו רווחים כמו שחשבנו
המועדון הפייסבוק יש תוכנית שלמה לתכנון שנה שם אני יורדת לעומק ומסבירה על שמש הכסף, איך יודעים כמה מוצים לשים מסביב, איך מחליטים על איזה מוצר לוותר בעסק ואם נכון להוסיף מוצרים.
וכמובן איך לתכנן את השנה באופן כללי
עוגנים בלוח השנה
לאחר שברור לי מה אני רוצה למכור וכמה אני מתחילה לשבץ תאריכים בלוח השנה.
בשלב ראשון אני מסמנת תאריכים אישיים ואלו שאין לי עליהם שליטה, חופשות בית ספר, חופשה משפחתית, דברים שנקבעו ורק לאחר מכן מכניסה את העסק ללוח השנה [כי בסופו של דבר העסק מיועד לשרת את החיים שלי. וגם יש לי 3 קטנטנים שלא ממש נותנים לי לעבוד בחופש 🙂 ]
לאחר מכן אני מסמנת תאריכים חשובים קבועים: מועד תחילת קורס, מועד הרצאה ודברים כאלה.
במקרה שלי אני גם מסמנת איזה קורסים יכנסו למועדון באותו חודש ואם אני רוצה לקדם את נושא הקורס החוצה.
ומסמנת בכללי איזה מעמדי מכירה ומהלכים שיווקיים אני רוצה לעשות וכמה זמן אני צריכה בשביל לשווק את הדבר הספציפי הזה. ולאחר מכן מקדישה זמן לקידום דברים אחרים.
אבל מקפידה להתמקד כל פעם בנושא או מוצר אחד. שימו לב שזה מאוד חשוב בעסק וראו איך אתם עושים זאת.
תכנון מהלכים שיווקיים
לדוגמא, חודש ספטמבר 2020 במועדון הפייסבוק מוקדש לתכנון מהלכים שיווקיים , איך מתכננים מהלך שיווקי/קמפיין, איך בונים תוכנית תוכן למהלך השיווקי ואז איך משבצים מהלכים שיווקים בלוח השנה.
כי בעצם, רק לאחר שאני יודעת מה אני אמכור, ואיך אני אבנה למוצר קמפיין וכמה זמן זה לוקח , ברור לי איך לשבץ את הקמפיינים במהלך השנה.
ברור לי שזה בספטמבר כי ראש השנה וזה זמן לעסוק בתכנון.
ולכן בתחילת ספטמבר אני אעשה מהלכים שיווקיים לשווק את הסדנה, כמו המאמר הז לדוגמא.
[עקרונית הייתי צריכה להתחיל ב15.8 , אבל נחזור אחורה… ילדים וזה…]
אם אתם רוצים לדעת, וחשוב שתרצו כי זה אחד הדברים החשובים בעסק, איך לבנות מהלך שיווקי ותוכנית תוכן לקמפיין, הסדנה תעבור בשידור חי בקבוצת מועדון הפייסבוק בחודש ספטמבר [כמובן תעלה גם לאתר המועדון]
בנוסף, כבר ברור לי שבחודש אוקטובר ונובמבר יעלה קורס חדש על וובינרים למועדון הפייסבוק, ואיך אני רוצה לקדם את זה.
האם ברור לי מהיום מה יהיה כל המהלכים השיווקיים שלי במרץ 2021? ממש לא.
תכנון יצירתי
אם יש משהו שלמדנו השנה זה תכנון גמיש. כן, אנחנו צריכים לתכנן ברמת המאקרו והמיקרו אבל להיות פתוחים לשינויים באופן כללי וגם לעדכונים ודיוקים במהלך הקמפיין. אחד הדברים שאני עושה כל הזמן זה לנתח, להבין את המצב ולעשות שינויים במהלך הקמפיין על מנת להגיע לתוצאה המקסימאלית.
תאריך הקורס ומעמד המכירה נשאר זהה, אבל אולי יצא עוד מייל, אולי אני אוסיף מעמד מכירה, אולי אני אשנה את דף הנחיתה או המכירה.
לדעתי אחד הדברים החשובים בעסק הא להיות יצירתיים כל הזמן, לנתח ולהגיב לעולם, לשינויים, לקהל, לתגובות, לתוצאות שלא מגיעות כמו שחשבנו.
אז קדימה, לכו לבנות לעצמכם רבעון או שנה מרגשת. המון בהצלחה
ספרו לי מה לקחתם מהסרטון ההדרכה או מהמאמר והאם אתם מהמתכננים