ניתן להאזין גם ב:
להאזנה בספוטיפיי ** להאזנה באפל
מהו המשפך ומה מסע הלקוח
בטח כבר שמעת לא מעט את המושגים: משפך, פאנל funnel, ומסע לקוח
הפעם הפרק בפודקאסט הוא הדרכה פרקטית בה אני רוצה להסביר מה הכוונה.
זה בעצם התהליך שהלקוח שלך עובר מהרגע שהוא לא יודע שאתה קיים ואצלך הפתרון שהוא מחפש
עד הרגע שהוא רוכש
והוא נמשך גם לשלב שהוא רוגש שוב… ושוב ואפילו ממליץ לחברים
למה קוראים לזה : משפך
בעצם התהליך הוא מעין משפך,
שבראשו נכנסים המון אנשים אבל בסופו רק חלק קטן ירכוש ממך או ירכוש שוב ושוב.
הוא נבנה לכל העסק וגם לכל מוצר ספציפי.
ויש לו הגדרות שונות.
נתחיל עם ההגדרות ואז נמשיך לבניית מסע לקוח לעסקי שירות וידע ולמוצרים
נתחיל עם הסבר קצר על מסע הלקוח
“מסע הלקוח” (Customer Journey) מתייחס לתהליך שעובר לקוח פוטנציאלי מהנקודה שבה הוא נחשף לראשונה לעסק ועד להפיכתו ללקוח ממשי ומנוי ארוך טווח. עבור עסקים שמוכרים פגישות 1:1 או קורסים דיגיטליים, מסע הלקוח עשוי לכלול את השלבים הבאים:
- מודעות (Awareness) – הלקוח נחשף לעסק דרך שיווק ברשתות חברתיות, מנועי חיפוש, הפניות וכדומה.
- עניין (Interest) – הלקוח מתעניין בהצעה שלכם, קורא תוכן שיווקי ולומד על הערך המוצע.
- רצון (Desire) – הלקוח מגלה עניין ספציפי בפגישת 1:1 או בקורס הדיגיטלי ומתחיל לשקול לרכוש.
- פעולה (Action) – הלקוח רוכש את הפגישה/קורס ומבצע את התשלום.
- אחרי המכירה (Post-Purchase) – לא סיימנו את מערכת היחסים, הלקוח מקבל שירות לאחר הרכישה, תמיכה טכנית אם רלוונטי, ומלווה במטרה להמשיך את המסע איתכם ורכישה הבאה וגם להמליץ ללקוחות נוספים
- התמדה (Retention) – הלקוח ממשיך להיחשף לתוכן שלכם, מקבל הצעות לפגישות/קורסים נוספים ונשאר מעורב עם העסק.
- המלצה (Advocacy) – לקוח מרוצה ימליץ על העסק בפני חברים, משפחה ועמיתים, וכך תגדל מעגל הלקוחות החדשים.
עסקים שמוכרים פגישות 1:1 או קורסים דיגיטליים צריכים להתמקד בבניית מסע לקוח חלק ומפורט, כדי לנהל את הציפיות של הלקוחות ולספק להם ערך משמעותי לאורך כל הדרך.
חשוב לדעת: זה לא כביש חד סטרי
מסע הלקוח הוא לא מסלול חד סטרי ואני לא בטוחה ש”משפך” זה ההגדרה שבאמת מתאימה לכך ב 2024.
הלקוח יכול לפגוש אותך במספר מקומות ובמספר תהליכים עד שיחליט לרכוש.
הרכישה הבאה יכולה להיות לאחר יום וגם לאחר כמה שנים.
מה ההגדרה של FUNNEL
זה גם מושג שאנחנו שומעים הרבה אז חשוב לי לעשות בזה סדר
- Find – איתור לקוחות פוטנציאליים רלוונטיים לעסק שלך. זוהי הנקודה הראשונית ביצירת מודעות למותג והצעת הערך שלך. בדרך כלל נאתר ברשתות חברתיות.
- Uncover Needs – לחשוף את הצרכים, האתגרים והמטרות של הלקוחות הפוטנציאליים באמצעות שיחות ושאלות מנחות. הבנה עמוקה של צרכי הלקוח היא חיונית.
- Nurture Interest – טיפוח העניין של לקוחות פוטנציאליים על ידי אספקת תוכן רלוונטי, חינוכי וערך מוסף. הדגשת היתרונות והפתרונות שהעסק שלך יכול להציע.
- Negotiate Success – משא ומתן להצלחה משותפת ומוסכמת עם הלקוח. פיתוח אסטרטגיה ותוכנית עבודה להשגת המטרות של הלקוח.
- Earn Relationship – רכישת אמון והקמת יחסים ארוכי טווח עם הלקוח על ידי אספקת שירות מעולה וערך מוסף. התמקדות בהצלחה של הלקוח.
- Leverage Impact – מינוף ההשפעה שלך כדי להגיע ללקוחות חדשים בעזרת המלצות, תיקי עבודה, קשרים ושיתופי פעולה.
ממליצה להקשיב לפרק עד הסוף ולכתוב לי בפייסבוק או באינסטגרם מה חשבתם על הפרק
ומה יהיה המוצר הראשון שלי.
אשמח אם תשתפו את הפרק עם מי שרלוונטי ותייגו אותי sellaruhama [רלוונטי לכל רשת]
בואו נעבור לתכלס ונבנה מסע לקוח לעסקי שירות וידע
זה רעיון אחד שעובד מעולה, כמובן שבדרך אפשר תמיד לעשות שינויים ודיוקים
הערה: על מנת להקל על מנויים למועדון , הקישורים מובילים ישירות לתוכניות במועדון השיווק לעסקים הקליקלות
- נבין טוב טוב מי הלקוח המשלם שלנו, מה נמכור לו ומה השינוי שהמוצר/שירות יעניק לו
- ניצור מודעות : נבחר רשת חברתית, מומלץ להתמקד ברשת חברתית אחת לדוגמא : פייסבוק או אינסטגרם ונתחיל לכתוב תוכן ממוקד
- נבנה דף נחיתה ונעביר את הקהילה לרשימת תפוצה
- מיד לאחר ההרשמה נציע מוצר קטן: קורס דיגיטלי קטן או פגישה ראשונה [לא חובה]
- נוביל את הלקוחות למעמד מכירה: וובינר, אתגר 5 ימים
- נבצע מכירה
- ניתן שירות לקוחות מעולה וניצור אצל הלקוח חוויית הצלחה
- נוביל אותו לשלב הבא בתהליך / נמשיך במערכת יחסים ברשימה וברשתות חברתיות עד שהוא יהיה בשל לעוד מוצר
במקביל נעשה פרסום ממומן לכל השלבים בתהליך. גם לבניית הקהילה, גם הובלה לרשימת תפוצה, גם להזמנה למעמד מכירה וגם למכירה.
כמובן שיש עוד שלבים פנימיים בתוך התהליך הזה.
מסלול נוסף שמתאים למי שיש לו קורסים דיגיטליים
- נבין טוב טוב מי הלקוח המשלם שלנו, מה נמכור לו ומה השינוי שהמוצר/שירות יעניק לו
- ניצור מודעות : נבחר רשת חברתית, מומלץ להתמקד ברשת חברתית אחת לדוגמא : פייסבוק או אינסטגרם ונתחיל לכתוב תוכן ממוקד
- נבנה דף מכירה למוצר קטן [מוצר A] ונעביר את הלקוח ישירות לרכישת המוצר דרך שיווק אורגני ובעיקר פרסום ממומן
- למי שרכש – נציע מוצר המשך [מוצר B] בדף תודה ובמיילים
- לקוח שלא רכש מוצר B יקבל הזמנה למעמד מכירה: וובינר או אתגר 5
- נבצע מכירה
- ניתן שירות לקוחות מעולה וניצור אצל הלקוח חוויית הצלחה
- נוביל אותו לשלב הבא בתהליך / נמשיך במערכת יחסים ברשימה וברשתות חברתיות עד שהוא יהיה בשל לעוד מוצר
שוב מזכירה, זה לא מסלול חד סטרי ואפשר לגשת לזה מזויות שונות.
את כל השלבים ליצירת סוגים שונים של מסלולים אני מלמדת במועדון השיווק לעסקים הקליקלות
רוצים לקבל הראה על כל פרק חדש, הזמנות להדרכות חינמיות ועצות? הצטרפו לקבוצת הוואצאפ
כמונן שיש לנו גם משפך לכל מוצר בעסק
לפעמים אפילו נבדוק כמה מסלולים בדרך למוצר אחר
בואו נעבור לתכלס
כל הקישורים כולל הדרכות חינמיות, ככה גם תקבלו עדכונים במייל: https://www.bomsite.co.il/4u/
אם אהבתם את הפרק , אני מאוד אשמח אם תשתפו אותי באינסטגרם @sellaruhama
תרשמו לפודקאסט ותשאירו 5 כוכבים [רק אפל וספוטיפיי]
אם מצאתם את השליחות שלכם או פתחתם עסק בשביל לממש את עצמכם בדבר שאתם הכי טובים בו, מועדון הקליקלות יעזור לכם לבנות קהילה של לקוחות משלמים ולבנות עסק
מועדון הקלילות בדיוק עבורך!
הצטרפו למועדון השיווק לעסקים הקליקלות להבין איך מגדילים את ההכנסה, מגיעים ליותר לקוחות, סוגרים עסקאות בצורה חכמה, ממלאים את היומן ומוכרים יותר קורסים!
כל הידע והתמיכה לעסקי שירות וידע במקום אחד!
במועדון השיווק הקליקלות אני מסבירה בצורה פשוטה ובגובה העיניים איך בונים קהילה רוכשת בפייסבוק ובאינסטגרם ומובילים אותם עד שלב המכירה, כולל כל מה שצריך לעשות באמצע [שמשתנה מעסק לעסק]
כולל כמובן שיווק אורגני – בניית תוכן, שיווק באמצעות וידאו, בניית מיתוג ויזואלי ועוד הרבה יותר.
ולא, לא צריך לראות הכל, אני אנחה אותך מה חשוב לך לראות
- אתר חברים סגור עם כל התוכן שצריך לקידום העסק שלך והבאת לקוחות משלמים
- תוכניות מרמת המתחילים עד המסלול השלם שלוקח אותך לכיוון בניית קהילה > יצירת מעמדי מכירה
- תמיכה באופן יומיומי בקהילה בה אני עונה לשאלות שלך – איך עושים, מה לשנות בקמפיין, איך לדייק את עמוד המכירה ועוד
- 2 מפגשי “רוחמה מייעצת” בחודש – תשובות אישיות ומעמיקות
- מאסטרקלאס חודשי בו צוללים לתוכן
- ועוד
- כל זה רק ב 198 שח לחודש ללא התייבות למינימום חודשים
חודש ראשון רק ב 98 שח במקום 198 שח לזמן מוגבל
פרקים נוספים שיעזרו לך
עכשיו תורכם
יש לכם שאלות? חוות דעת על הפרק?
אפשר לכתוב לי פה , הכי נוח באינסטגרם sellaruahma או בדף הפייסבוק הדרכה ושיווק בפייסבוק – רוחמה סלע