אני והלקוחות שלי משתמשים לא מעט במעמדי מכירה מובנים וברורים על מנת להגדיל את רשימת התפוצה, להגדיל את הקהילה וכמובן למכור יותר.
ישנם לא מעט רעיונות לקמפיינים / מעמדי מכירה / השקות וכאן אדבר על הפופולארים והאפקטיביים ביותר.
הקשיבו לסרטון לשמוע מספר אופציות של מעמדי מכירה. כל אחד אפשר לקחת לעשרות כיוונים, להשתמש בפלטפורמות וכלים טכניים שונים ולהכניס חלקים.
אי ההבנה הגדולה במעמדי המכירה
אחד הדברים שחשוב לי לציין הוא שמעמד מכירה הוא רק חלק מקמפיין שלם שנועד להוביל לתוצאה חד משמעית ומדייה שהחלטנו בתחילת הקמפיין.
זאת אומרת שהוא לא ישות בפני עצמו וחשוב לדעת איך לבנות קמפיין נכון ומה השלבים.
בשלב ראשון עלינו לקדם את מעמד המכירה גם חינם בצורה אורגנית וגם בפרסום ממומן, לאחר מכן לדאוג שאנשים יגיעו למעמד המכירה , יקבלו ערך משמעותי, יצרו חיבור איתנו, יבנו צורך למוצר הספציפי שלנו ודווקא איתנו, ישארו עד שלב המכירה וכמובן ירכשו.
וזה לא נגמר כאן, סיום מעמד המכירה אינו סיום הקמפיין ולא מעט פעמים רב המכירות אינם בסיום מעמד המכירה אלא במהלך כמה ימים אחרי.
אני ארחיב יותר על הנושא ב 22.9.20 בוובינר על וובינר , ניתן להירשם חינם כאן
השקה
סדרה של מספר סירטונים, בדרך כלל 3 המסתיימים במעמד מכירה.
הסירטונים יכולים להיות קצרים מאוד , או כפי שיותר פופולארי ב 2020 סדרה של 3 הדרכות עומק של שעתיים שלוש שנותנים המון ערך, בונים צורך משמעותית ומובילים למכירה.
ההשקה המסורתית האוטומטית של ה 3 סירטונים שנשלחים במייל כבר אינה עובדת כמו בעבר וחשוב להוביל את הנרשמים לוובינר שיהיה בסוף הסרטונים.
טיפ נוסף, ליצור קמפיין רימרקטינג בפייסבוק שיציג את הסרטונים לנרשמים גם בפייסבוק [אם מדובר בסרטונים קצרים] או יזכירו על שחרור פרק נוסף.
השקות אלו יכולות להיות קטנות מאוד מול מאות משתתפים – ואז מומלצת הגירסה הדומה לסדנה אונליין, או לאלפי נרשמים, יחד עם שיתופי פעולה, שותפי השקה וכו.
היא לא נעשית רק בפעם הראשונה שהמוצר יוצא לשוק אלא שוב ושוב
סדנה אונליין בשידור חי
מדובר בסדנה עם כותרת ברורה שנועדה להעביר תהליך ולתת המון ערך.
הסדנה יכולה להיות מפגש אחד של 3 שעות, מספר מפגשים של שעה או יותר וכן הלאה.
ניתן לערוך את הסדנה בקבוצה סגורה בפייסבוק, בזום, במערכות וובינר וכו.
בעזרת סדנה אונליין ניתן למכור מוצרי אונליין.
בעבר ערכתי מספר סדנאות מהסוג הזה: סדנת הפריצה, סדנת קהילה רוכשת , ניתן לצפות בהם דרך מועדון הפיסבוק ללמוד איך בונים קהילה ולראות איך הובלתי למכירה.
כמובן שיש מתודה שלמה ליצירת סדנה בצורה הנכונה כך שהיא תוביל למכירה.
החסרונות:
קשה להפקה, לא פשוט לייצר סדנה שלמה לגמרי בחינם. לחלק גדול מהעסקים שאני מלווה זה בעצם המוצר שלהם בתשלום ואין להם מספיק תוכן לעוד מספר שעות בחינם.
הרבה פעמים המשתתפים בסדנה מרגישים בסוף הסדנה שהם קיבלו מספיק, עדיין לא ישמו את החומר שבסדנה ולכן זה לא הזמן לעבור לשלב הבא ולרכוש.
אתגר או פעילות
פעילות ממוקדת של 5 ימים ומעלה , יכולה להיות בקבוצה סגורה בפייסבוק, וואצאפ, מייל, מסנג’ר או היכן שתבחרו.
אם מדובר באתגר המטרה היא לתת בסוף כל משימה כתובה / וידאו / הדרכה ארוכה – משימה פשוטה וברת ביצוע שתגרום הרגשת הצלחה וכמובן תוביל שלב נוסף ליעד.
חשוב לדעת איך לבנות אתגר נכון.
ומה לעשות בסיום האתגר, הסדנה, ההשקה או כל מעמד מכירה ועד לסגירת הדלתות וסיום המכירה.
הוובינר
בסופו של דבר כמעט כל מעמד מכירה שאציג לכם פה , כל עוד הוא אונליין, הוא משתמש בעקרונות הוובינר.
עלינו להביא אנשים למעמד המכירה, לגרום להם להגיע, לגרום להם להישאר, לבנות מערכת יחסים וכו.
הוובינר המסורתי הינו הרצאה של כ 90 דקות בה אנו משלבים במבנה מיוחד ערך, הרבה ערך ומכירה.
יש לו לא מעט יתרונות
- קל יחסית להפקה
- שעה וחצי וזהו – לייצר רק הרצאה אחת
- כולם יכולים להישאר בפיג’מה
- מי שמגיעה לוובינר מכיר את הפורמט ויודע שיציעו לו משהו בסוף
- ניתן להעביר עם או בלי מצגת
- ניתן למכור כמעט הכל בעזרת הרצאה אינטרנטית שבנויה נכון
אני בטח יכולה להמשיך לפרט ברשימה גדולה למה וובינר הוא אחד ממעמדי המכירה האוהובים עלי ולמה אני חושבת שכל בעל עסק חייב לדעת איך לעשות וובינר, כי בעצם גם הרצאה, סדנה, אתגר מסתיים בוובינר בפורמט כזה או אחר….