אחד הדברים המשמעותיים שלמדנו ב 2020 זה את האפשרות להגיע עם העסק שלנו למגוון רחב מאוד של אנשים מבלי לצאת מהבית. הכל דרך המחשב או המובייל.
עסקים שב 2019 חשבו שהם חייבים עסק פיסי, חנות עם עובדים, להגיע לאירגוני נטוורקינג שוב ושוב, להשקיע חצי יום להרצאת חשיפה בחינם מול 50 איש , השנה כבר לא היתה להם ברירה וגם הם גילו איך אפשר להגיע למקסימום חשיפה בשניות. ובשביל שהמסר שלי יעבור ל 50 איש, אין לי באמת צורך לצאת מהספה 🙂
אז היכן אנחנו יכולים לשווק את העסק שלנו בחינם? סקרתי עבורכם את האפשרויות.
10 זירות לשווק את העסק שלכם לגמרי בחינם
פייסבוק
נתחיל כמובן עם הרשת האהובה עלי שאני שומרת לה אמונים 🙂 וכאן יש לנו מגוון אופציות
דף עסקי בפייסבוק – אל תוותרו על זה! זה המקום שלכם לבנות קהל ממוקד, להציג את העסק שלכם בצורה מקצועית, להיסרק בגוגל [לא כל הפוסטים] וכמובן לעשות בעתיד פרסום ממומן, כי ען כל הכבוד לאורגני שאני מאוד אוהבת ומאוד מעודדת , בסופו של דבר אנחנו רוצים לגדול יותר 🙂
דף אישי בפייסבוק – כשאני אומרת לשווק מהעמוד העסקי אני לא מתכוונת חלילה ליצור לוח מודעות אלא לבנות קשרים עם אנשים רלוונטיים, הרי יש לנו אפשרות ל 5,000 חברים, לא חבל 🙂
וכמובן לשתף אותם בחוויות שלנו בעסק, לתת להם ערך משמעותית ממה שלמדנו היום עם הלקוחות שלנו, ליצור הזדהות ושוב, לבנות מערכת קשרים.
קבוצות שבפייסבוק – הרשת מלאה קבוצות בכל נושא שרק תחשבו עליו, חפשו לכם כמה קבוצות עם ערך שמשמעותי עבורכם ותתחילו לתרגל נתינה.
קבוצה משלכם בפיסבוק – ניתן לבנות קהילה חזקה בקבוצה שאתם תנהלו בפיסבוק, כן זה דורש זמן, אבל אם יודעים לעשות את זה נכון , זה מתורגם לטווח ארוך.
סטורי – סירטונים של עד 15 שנ’ או תמונות בפורמט 9:16 שנשארים ל 24 שעות. ניתן לשתף סטורי מהפרופיל האישי ומהעסקי.
אינסטגרם
גם כאן יש לנו מספר אופציות
הפיד – בו נפרסם ערך
סטורי – נשאר ל 24 שעות אבל זה בעצם הזירה החזקה והמשמעותית באינסטגרם. ניתן לעלות לוידאו חי מהסטורי ושמור ב IGTV
IGTV – לעלות סרטונים
וכמובן יש זירות נוספות שכדאי להכיר.
בלוג באתר שלכם – נראה לי שבשנים האחרונות חלק עצום מהעסקים שכחו להשקיע בתוכן שנסרק על ידי גוגל ונשאר לאורך זמן ולא רק בתוכן קצר טווח כמו פייסבוק ואינסטגרם.
וואצאפ – כאן יש לנו אופצייה לפתוח קבוצה פתוחה או סגורה או לעלות סטטוסים הדומים לסטורי של אינסטגרם. מעולה לקהל חרדי ולהגיע לאנשים שנמצאים בספר טלפונים שלנו ואנחנו בשלהם ואולי שכחו מה אנחנו עושים 🙂
לעקוב אחרי הסטטוסים שלי בוואצ אפ נא שמרו את המספר 0546445754 ושלחו לי הודעה עם השם שלכם.
בנוסף יש לי קבוצה שקטה בה אני מודיע רק על תכנים חינמיים שעולים: שידורים חיים, מאמרים , אתגרים וכו
רשימת תפוצה – נכון, אחסון הרשימה עולה לרובנו כמה מאוד שקלים בחודש. אבל מדובר בקהל שביקש לראות את התכנים שלו ולכן החשיפה האורגנית גבוהה
יוטיוב – ערוץ הוידאו מבית גוגל המאפשר לנו לעלות תוכן שנשאר לטווח ארוך , נסרק ומביא קהל שונה.
כמובן מאפשר לנו חיבור עם יצירת תוכן באתר. לערוץ היוטיוב שלי
גוגל ביזנס – מאפשר ליצור קטלוג מוצרים, לעלות פוסטים, לקדם את האתר
לינקדין – בעיקר אם קהל היעד שלך הוא עסקים ואירגונים , אבל לדעתי הרשת בתהליכי שינוי ואפשר להגיע בה לקהלים שונים [לאחרונה פתחתי פרופיל בלינקדין, יש לי כבר אסטרטגיה ברורה ל 2021, מוזמנים לעקוב וליצור קשר]
פינטרסט – מעולה אם העסק שלכם בתחום האוכל, הלייף סטייל וכו אבל לעוד תחומים. אני משתמשת ברשת לבנות לוחות השראה ללקוחות שלי וכמובן לשתף תכנים משמעותיים כרגע בעיקר מיוטיוב.
quora – לענות על שאלות,לעלות תשובות מוכנות שיצרתם ולהגיע לעוד קהל.
האם יש עוד אופציות? סביר להניח שכן 🙂 אבל נראה לי שזה מספיק לבינתיים
האם לשווק בכל הרשתות החברתיות?
לאחר שראינו את כל האופציות אני ממליצה להצטמצם ולבחור מספר אופציות שקהל היעד שלך נמצא בהם, נעים לכם להיות ברשת ואתם יכולים להתמיד בשיווק ברשת זו.
אי אפשר באמת לשווק בכל הרשתות החברתיות.
במועדון השיווק לעסקים – הקליקלות התוכנית הראשונה בעצם עוברת על כל הזירות, על היתרונות והחסרונות ועוזרת לך לבחור איזה זירות מתאימות לך
חשוב לך לשווק באמצעות תוכן אבל אין לך רעיונות באופן קבוע?
אני רוצה לעשות לכם חיים קלים ולשלוח לכם כל 1 לחוד גנט תוכן מסודר עם רעיונות, תבניות, ציטוטים, רעיונות לפוסטים ויראלים ועוד
בנוסף כל חודש לוח שנה עם ימים מיוחדים, הכוונה שיווקית לחודש הקרוב
ובנוסף כלי ליצירת תוכן בקלות והדרכה קצרה ליצירת תוכן.
כך שמה שנשאר זה רק לשבת על הגנט, לעשות התאמות לעסק שלכם ולהכין תוכן לחודש שלם ביום אחד. לפרטים: https://www.bomsite.co.il/365daysofmarketing/
מהם הזירות שאתם משווקים את העסק שלכם?
האם יש זירה / רשת חינמית או אורגני ששכחתי, אשמח לשמוע