ניתן להאזין גם ב:
פייסבוק מעדכנים את תחומי העניין לפרסום ממומן
אחד היתרונות המשמעותיים בפרסום ממומן בפייסבוק זה האפשרות לבחור את הקהל שרלוונטי לעסק שלך.
יש לא מעט שיטות לבחור את קהל היעד שלך לפרסום ממומן
– קהל מותאם אישית: קהל שכבר מכיר אותך
– קהל דומה: קהל דומה שפייסבוק מאתר ומבתסס על קהל שכבר מכיר אותך והגדרת
– קהל מתחומי עניין: קהל שנבחר לפי רשימה ארוכה של תחומי עניין שיש לאנשים בפייסבוק
איך פייסבוק יודעים מה תחומי העניין של כל אדם?
על רגל אחת, כל מה שאתם עושים בפייסבוק נסרק. כתבתם כמה פוסטים על ים המלח, פייסבוק מבין שאתם מתעניינם בים המלח.
נכנסתם לקבוצות שמדברות על טבעונות, פייסבוק מבין שאתם טבעונים.
וכן הלאה, לפי הפוסטים שאתם מגיבים אליהם, דפים שאתם לוחצים “מעקב” או בעצם כל פעולה שאתם עושים.
אם נכנסתם לאתר ומאותו רגע התחלתם לראות מודעות מהאתר הזה – זה לא תחומי עניין, אלא רימרקטינג.
זאת אומרת שהאתר הספציפי הכניס פיקסל, קוד קטן באתר שלו ובנוסף הגדיר “כל מי שנכנס לאתר שלי ב X ימים החאונים, אנא הראה לו את המודעה הזו והזו”
לעומת זאת, אם נכנסתם לכמה אתרים של רהיטים, והרימרקטינג התחיל לעבוד, מין הסתם פייסבוק יבין שתחום העניין שלכם כרגע זה רהיטים ותתחילו לראות עוד מודעות מחנויות ויצרנים נוספים של רהיטים.
מה השינוי בתחומי עניין בפייסבוק
פייסבוק מסירה נושאים שנתפסים כרגישים כחלק מהצורך שלה להראות כמה היא מכבדת את הפרטיות כל הקהל.
הנושאים הם: ארגונים או אנשי ציבור הקשורים לגזע או בריאות. בנוסף תחומים הקשורים למוצא אתני, השתיייחות פוליטית, דת או נטייה מינית.
מה זה אומר? שהמון תחומי עניין שהיינו משתמשים בהם עד היום, אם זה למקד את הקהל שלנו או דווקא לבקש מפייסבוק לא להראות לקהל מסויים את המודעות שלנו נעלמים החל מה 19.01
בלי “חגי איסלם” , “חים יהודיים” , בתי כנסת אורטודוקסים או דברים מהסוג הזה
גם בלי : יום הסכרת, כימותרפיה, מודעות לסרטן ריאות ועוד דברים שקשורים למחלות
כמובן הרשימה המלאה לא ברורה ונדע רק שנתחיל לחפש ולפרסם
מה עושים עכשיו? לאיזה קהל נפרסם בפייסבוק?
יש לנו כמה אופציות
להמשיך לבחור תחומי עניין, הקהל יהיה גדול ממה שאנחנו רגילים אבל לסמוך על שלב הלמידה של פייסבוק שיבין לבד מי הקהל הכי מדוייק עבורנו.
חשוב לדייק בתוכן המודעה ובתמונה או הוידאו על מנת שהיא תהיה הסינון הראשוני של סוג הלקוח שאנחנו רוצים.
האופציה השניה, היא אופציה שבדרך כלל אני יותר מעדיפה למי שמפרסם בפייסבוק בתקציבים קטנים
והיא לא לעבוד לפי תחומי עניין שגם ככה כבר שנים אני קוראת להם קהל “במקל בסרגל” כי אי אפשר לקלוע.
אלא להשקיע בבניית קהל שמכיר אתכם ולאחר מכן לבנות קהלים דומים.
נכון, בהתחלה אין מנוס, חייבים להשתמש בתחומי עניין, אבל לאחר מכן אפשר לעבור לעבוד עם “קהל דומה” כשרוצים לפרסם לקהל חדש.
כמובן זו לא אסטרטגיה חד משמעית לכל סוגי העסקים בעולם 🙂 לחלקם מתאים לעבוד לפי תחומי עניין.
זה גם תלוי בתקציב והמטרה המרכזית של העסק.
במועדון השיווק בפייסבוק הקליקלות אני מלמדת לעומק איך להגדיר את כל קהלי היעד בפייסבוק ואיך לעשות פרסום ממומן במביא תוצאות משמעותיות גם בתקציבים קטנים
הדרכה חינמית: פרסום ממומן בתקציבים קטנים
בהדרכה אתן לכם אסטרטגיה לפרסום ממומן בפייסבוק שמתאימה לעסקים קטנים – בעיקר בתחום השירותים, אימון וכו
רוצים לדעת איך להשתמש בפרסום ממומן ואורגני לעסק שלכם?
הייתי רוצה שזה יהיה אינטואיטיבי, אבל זה לא….
בשביל לעשות שיווק אורגני וממומן נכון מבלי לבזבז כסף מיותר או זמן מיותר צריך ללמוד איך עושים את זה.
החדשות הטובות: זה לא מסובך ומורכב כמו שחשבת!
במועדון השיווק הקליקלות אני מסבירה בצורה פשוטה ובגובה העיניים איך בונים קהילה רוכשת בפייסבוק ובאינסטגרם ומובילים אותם עד שלב המכירה, כולל כל מה שצריך לעשות באמצע [שמשתנה מעסק לעסק]
כולל כמובן שיווק אורגני – בניית תוכן, שיווק באמצעות וידאו, בניית מיתוג ויזואלי ועוד הרבה יותר.
ולא, לא צריך לראות הכל, אני אנחה אותך מה חשוב לך לראות
דבר נוסף שבעלי עסקים צריכים זה תמיכה, ליווי, דיוק
גם את זה אנחנו עושים במועדון השיווק
בקהילה אפשר לעלות כל שאלה, צילומי מסך של קמפיינים, קישורים , אסטרטגיה שחשבתם ולקבל חוות דעת, דיוק, הכוונה.
המועדון נועד בשבילך אם יש לך עסק של שירות, עסק של קורסים דיגיטליים או פיסיים ולימודים
אם חשוב לך לבנות מותג אישי, לתת ערך, להיות אותוריטה
אם חשוב לך לדבר בעצמך את העסק שלך
אם חשוב לך ללמוד בעצמך, להיות בשליטה על הפעולות שלך
אם חשוב לך לדעת מה חדש בעולם השיווק – לא רק בפייסבוק אלא גם באינסטגרם, רשימות תפוצה, וובינרים וכו
אם חשוב לך לבנות מערך שיווק שלם מבניית מותג אישי וקהילה > לשיווק אפקטיבי > למכירה
ההשקעה שלך היא פחות מארוחה
המועדון נותן לך גישה לאתר חברים סגור עם כל התוכן + 2 מפגשי “רוחמה מייעצת” בחודש + מאסטרקאלס חודשי ועוד
כולל תמיכה יומיומית שלי בקהילה ומאסטרמיינד עם עסקים בדיוק כמו שלך
במועדון השיווק תמצאי שלל קורסים ותוכניות שיעזרו לך למכור את הקורס מהקורס לפרסום ממומן, קורס וובינר שמוכר, תוכניות ליצירת קהילה ומיתוג אישי בעזרת תוכן ועוד
בנוסף במועדון לייב שבועי לשאלות, תשובות ועדכונים מה חדש בפייסבוק ואינסטגרם
וקהילת עסקים בדיוק כמוך לתמיכה ומאסטרמאיינד.
החברות במועדון עולה רק 198 שח לחודש ללא התחייבות למינימום חודשים [ניתן להפסיק בכל שלב]
מידע על מועדון הפיסיבוק: https://www.bomsite.co.il/clickalut/
עכשיו תורכם
יש לכם שאלות? חוות דעת על הפרק?
אפשר לכתוב לי פה , הכי נוח באינסטגרם sellaruahma או בדף הפייסבוק הדרכה ושיווק בפייסבוק – רוחמה סלע
אנחנו ניפגש בכל יום חמישי ב 12:00 בבוקר להקלטת פרק חדש בשידור חי בעמוד העסקי שלי בפייסבוק.
ואל תשכחו להשאיר לי 5 כוכבים באפליקציות הפודקאסט, זה מאוד עוזר לי לגדול