איך מגיעים למיליון עוקבים באינסטגרם? עזבו מיליון, איך עסק קטן שמתמקד בשירותים ובייעוץ יכול להגיע לפחות לעשרת אלפים הראשונים שמאפשרים לו להתחיל להשתמש באופציית ה”החלק למעלה” על מנת להוסיף קישורים.
זה לא חדש שאינסטגרם היא השחקן החם היום בעולם המדיה חברתית ועקב כך, פלטפורמה שיווקית שבעלי עסקים קטנים לא יכולים לוותר עליה.
במאמר הזה אני לא אתייחס לחברות גדולות המשווקות מוצרים, חברות עם סניפים רבים, תקציב גדול ומחלקה שלמה שכל מטרתה להגדיל את כמות העוקבים. אלא אני רוצה לדבר עלי ועלייך, על עסקים קטנים עם שליחות ותשוקה גדולה שרוצים להגיע עם העסק שלהם לכמה שיותר אנשים. ולא רק, המטרה המרכזית שלנו היא לא להוסיף עוקבים אלא להוסיף לקוחות פוטנציאלים, היא לא לקבל לייקים אלא לקבל מספרי כרטיסי אשראי 🙂
כן, הלייקים והעוקבים זו הדרך, אבל חשוב לזכור שלא המטרה.
אז איך מביאים 1.9 מליון עוקבים באינסטגרם – אורגנית?
ב 2019 הקדשתי שעות רבות לפצח את הרשת הזו, להבין איך אדם כמוני שמוכר שירותים, שחיה חיים רגילים ביותר [בכל זאת 8 חודשים ראשונים של 2019 ביליתי בעיקר בבית, מאכילה תינוקת חמודה ולא נראת אינסטגרמית בעליל] , לא נמצאת כל הזמן במקומות ששווה לתעד וגם לא מצטלמת כל שני וחמישי, מישהי שמה שיש לה בעיקר זה לתת ערך, איך אדם כמוני, וכמוך יכול להצליח ברשת הזו.
צפיתי השנה בעשרות קורסים [כולם באנגלית] שמעתי הרצאות ועוד. האזנתי להמון דברים שעשו לי חלחלה, כגון: הצטרפו למיליון קבוצות אינסטגרם וכל פעם שאתם מעלים פוסט תפרסמו שם על מנת שהם יעשו לכם לייקים ותעשו בחזרה. כן, קורס שלם שלימד רק את זה. בעוד שזה אסטרטגיה חביבה להתחלה, להצטרף לקבוצת כוח אחת, היא לוקחת יותר מדי זמן שאין לנו ולא תמיד מביאה את האנשים הנכונים.
ככל שאני לומדת יותר את הרשת אי מבינה משהו מאוד חשוב, נכון שמנסים למכור לנו אותה כאילו זו רשת שונה מאוד מפייסבוק, יש לה האשטגים וסטורי וכו. אבל הבסיס זה אותו בסיס! מצאו מה הערך הרלוונטי לקהל שלכם ותנו אותו מכל הלב.
השבוע נתקלתי בסרטון של נתן צ’יין מנכ”ל founder magazine להם יש 1.8 מיליון עוקבים באינסטגרם ובנוסף לעמוד שלו הוא מנהל עמודים נוספים. אני רוצה לספר לכם על העצות שהוא נותן כאן בסרטון בתוספת שלי כמובן, בכל זאת, יש לי כמה שנים ניסיון בשיווק ובעיקר, באנשים.
דקה לפני העצות המעולות של נתן, אני רוצה לתת את העצה הבסיסת ביותר.
להשתמש בכל פלטפורמה לקידום מה שבחרתם וגם פשוט לבקש ?
אני הולכת ליישם בדיוק את מה שכתוב פה ולתת המון תוכן איכותי והצצה לחיי בעסק שלי בזמן הקרוב בעמוד שלי באינסטגרם. בעצם, כבר אפשר למצוא שם הרבה 🙂
לעמוד האינסטגרם של רוחמה סלע
איך עסק קטן שמוכר שירותים / מוצרים מגדיל עוקבים באינסטגרם באופן קבוע
חחח
החשבון שלהם גדל באופן אורגני בעיקר וכמובן כמות העוקבים גדולה גם בגלל שהקהל שרלוונטי לעסק שלהם וקורא באנגלית גדול יותר. לעסק קטן בישראל אין מה לצפות לכמות כזו של עוקבים.
דבר נוסף שאהבתי בעצות האלו, הם יהיו טובות להמון זמן! גם אם יהיה איזה שינוי באלגוריתם.
פוסט החד-קרן: מצאו את הפוסט המנצח
לא משנה במה אתם עוסקים, בטוח יש לכם קולגות, מתחרים או אנשים בתחומים מקבילים שכבר עושים עבודה נהדרת באינסטגרם, אם אתם לא מכירים אותם , פנו לכם כמה שעות ועשו מחקר בנושא, זה מאוד חשוב לדעתי, לא רק בשביל אסטרטגיית חד בקרן, אלא בגלל שאתם חייבים לדעת מי האנשים המשפיעים בתחום שלכם, בארץ ובעולם!
אז מה צריך לעשות?
עברו על הפיד שלהם, לדעתי יותר נוח מהמחשב כי במעבר העכבר ניתן לראות את כמות הלייקים או המעורבות בפוסט. חשפו את הפוסט שממש קופץ לכם לעין, זה שקיבל הרבה יותר מעורבות [לייקים, צפיות ותגובות כמובן] משאר.
חשבו, מה היה בפוסט הזה? מה עשו שם? מה היה נושא הפוסט? במה הוא שונה משאר הפוסטים?
ועכשיו עשו מודולינג, קחו השראה ורעיונות. לא להעתיק! חד משמעית לא! הכניסו את המסר והאופי שלכם לתוכן ולטקסט. [כמו במאמר הזה, אני לא מתרגמת את הכתוב, אני לוקחת את הנקודות החשובות שלו ומוסיפה הרבה משלי]
מה עוד אפשר לעשות? Re-post הפוסט כבר קיבל חשיפה וסומן על ידי אינסטגרם כפוסט טוב ולכן כדאי לשתף את הפוסט אצלכם על ידי אפליקציית re-post או העלאת הפוסט + תיוג של המקור למתן קרדיט.
תבקשו לקרוא לחברים: תייגו חברים של
על מנת לגדול בצורה אורגנית כדאי שאנשים יקראו לחברים שלהם ולכן, אם קיימת הזדמנות, בקשו לתייג.
כמובן, זה חייב להיות קשור לפוסט בצורה מסוימת.
אפשר לערוך הגרלה בעמוד ולבקש לתייג חבר שמגיע לו, שאתה רוצה לקבל יחד איתו.
אפשר לעלות נושא ולבקש לתייג חברים שזה יעזור להם וכו. אני מבקשת לפעמים לתייג בעלי עסקים שהתוכן יכול לעזור להם.
[אציין בכנות שזה לא תמיד עובד בחשבונות קטנים]
כל המרבה הרי זה משובח: עלו פוסטים בתדירות ובעקביות
לא פעם אני שומעת אנשים שאומרים שהשיווק באינסטגרם או פייסבוק לא עובד להם, ואחרי בדיקה אני מגלה שהם מפרסמים פוסט בשבוע, במקרה הטוב. יש חוק בכל רשת חברתית, רוצה שיראו אותך? דבר.
רוצה לגדול ברשת החברתית ושיותר אנשים יראו אותך? אז אין ברירה, חשוב לעלות פוסטים. כמה? לא יודעת להגיד לכם, אני מכירה חשבונות שמעלים פוסט ביום ואנשים שמעלים 8 פוסטים ביום.
נתן צ’יין גילה שהם מפרסמים הרבה ביום, 5-8 פעמים, כמות העוקבים האורגניים שלהם גדלה משמעותית באותו יום לעומת ימים של 3 פוסטים. כמובן יש קהל גדול אז יש צורך לפרסם יותר על מנת להגיע לחשיפה אורגנית גבוהה.
האם זה אומר שאתם צריכים לפרסם 5 פוסטים ביום? כנראה שלא, אבל חשבו שתעלו מינימום 3 פוסטים בשבוע ולדעתי באינסטגרם זה לא מספיק
תגובות ומעורבות בדפים המובילים בתחום שלך ובדפים של משפיענים בתחום שלך
[או שפונים לאותו קהל לקוחות]
כמו בקבוצות פייסבוק, אם אתם רוצים שיכירו אתכם אתם צריכים להגיב לשיחות ולתת ערך, עשו בדיוק אותו דבר בדפים רלוונטיים באינסטגרם. השתתפו בדיונים, הגיבו על פוסטים ונסו לתת ערך.
עם זאת, חשוב לזכור, זו לא קבוצה אלא עמוד של מישהו, להגיב לפוסט של יועץ עסקי אחר תשובה שיווקית בה אתם “רוכבים” על הפוסט על מנת למכור מוצר שלכם, זה חוסר נימוס וסביר להניח שיחסמו אתכם.
תשובות מעניינות שנותנות ערך רלוונטי יגרמו לאנשים אחרים שהגיבו לפוסט להתעניין ולבוא להציץ בחשבון שלם.
ואם הם ימצאו סיבה להישאר ולעקוב, זה בדיוק מה שהם יעשו.
“לעשות רעש” על ידי שיתופי פעולה או פוסטים ויראליים
הרעיון הוא לגרום לאנשים אחרים לתייג אתכם כמקצוענים, לשתף את המוצר או פוסט על השירות שלכם בסטורי , לדבר עליכם/על המוצרים שלכם בפוסט שלהם או בסטורי.
השיטה המוכרת היא שימוש במשפיענים בתחום שלכם וליצור שיתוף פעולה בהם הם מקבלים תשלום או ברטר “אני אביא לך את המוצר/שירות חינם תמורת X פוסטים ו Y סטורי בהם תציג תמונה / תדבר על החוויה שלך מהמוצר. “
שיתופי פעולה בין מותגים אלו דבר ישן שעובד כבר שנים רבות, חשבו איך אתם גורמים לשיתופי פעולה מסוג זה לעבוד עבור העסק שלכם.
או בכלל, איך אתם גורמים ללקוחות שלכם לפרגן לכם בסטורי או בפוסט.
נסו לחשוב על דרכים יצירתיות לתת להם מוטיבציה לדבר עליכם. לפעמים שירות מעולה זה מספיק 🙂
בונוס טיפ של נתן: השתמשו בפונקציות החדשות של אינסטגרם כל הזמן
סטורי, שאלת שאלות, סקרים.
לאינסטגרם יש פונקציות חדשות לעיתים קרובות וכאשר מישהו משתמש בהם, הם נוהגים לקדם אותו.
התנסו בפונקציות החדשות, חשוב שתהיו מעודכנים מה חדש.
עכשיו עוד 2 עצות חשובות להצלחה באינסטגרם
עצות בונות ממני [רוחמה] שעזרו לי ולהרבה לקוחות שלי להגדיל חשיפה ולהביא לקוחות
סטורי. סטורי. סטורי. השתמשו בו!
השתמשו בסטורי כמה שיותר, ברגע שאתם מפרסמים סטורי חדש משתנה הרקע סביב התמונה שלכם ואתם צצים שוב בשורה העליונה. מי שרואה את הסטורי שלכם באופן קבוע יראה אתכם ראשונים.
רק על הסטורי לבדו אני יכולה לכתוב מאמר שלם 🙂
לא על הויז’ואל לבדו! לא לפרסם תמונה בלי טקסט!
תמונות זה דבר מעולה וללא ספק זה הכתר של אינסטגרם. אבל המלך הוא עדיין התוכן שמגיע בטקסט. אם לא תכתבו כלום לא יבינו מה אתם רוצים להעביר. גם אם אתם מוכרים מוצרים, תמונה של תכשיט היא רק תמונה והיא הולכת לאיבוד בין שלל התכשיטים ברשת. תמונה של תכשיט בתוספת כיתוב שמראה שיש אדם עם ערכים וכו מאחורה, כבר הופך את התכשיט למותג. אז באופן עקבי הוסיפו טקסט לתמונות שלכם, תנו ערך והעבירו מי אתם, מה הערכים שלכם ושל העסק שלכם.
אני רוצה להרים כוסית לחייכם להגיד לכם שאפו ענק שקראתם עד לכאן 🙂
ועכשיו, פרגנו באיזה לייק וספרו לי מה אתם רצים ליישם כבר עכשיו מתוך הרשימה המטורפת הזו
ושוב, אל תשכחו לעקוב אחרי האינסטגרם שלי 🙂 נדבר על פייסבוק, שיווק, עסק, וגם קצת מאחורי הקלעים עלי כבעלת עסק.