בטח כבר שמתם לב איך הפיד שלכם נעשה מלא בסרטוני וידאו
ושפייסבוק מאוד מעודד לעלות סירטוני וידאו ישירות לפייסבוק ולא לפרסם קישור ליו-טיוב
בעצם קישור ליו-טיוב יקבל כמעט 0 חשיפה.
אז מה עושים? מה קורה עם הצפיות בוידאו?
איזה סוגי סרטונים אפשר לעלות לוידאו ואיך להשתמש בוידאו בצורה הטובה ביותר?
ולא פחות חשוב, איך לא לוותר על הצפיות ביו-טיוב?
התשובות בסרטון הקצר הזה – שכמובן, גם עלה לפייסבוק 🙂
נכון למוצ”ש 12.12.2015 הוידאו קיבל תפוצה של 1623 אנשים
ו 513 צפיות ללא קידום ממומן.
קישור לסרטון בפייסבוק
ואם לא מתחשק לכם לעבור לפייסבוק, אז צפו בסרטון כאן:
שימו לב שלא ישמתי את כל הטיפים שננתי בוידאו ועדיין לא קידמתי אותו בתשלום.
אל אף שמתחת לסירטון מופיע 7 לייקים , הוידאו קיבל 33 לייקים, כי בסטטיסטיקות פייסבוק מחשיב גם את הלייקים והצפיות שהגיעו מהשיתופים.
אז בואו נעבור על כמה רעיונות מהסרטון ונראה כיצד מיישמים את הנושא:
חשוב לעלות את הסרטונים ישירות לפייסבוק
סרטון מעלים בדיוק כפי שמעלים תמונה.
במידה והסרטון שיווקי, הוסיפו הנעה לפעולה עם קישור לאתר שלכם או לדף הנחיתה שלכם.
אז מה עושים עם יו-טיוב?
You-Tube היה ונשאר אחד מערוצי השיווק החשובים שיש ואם כבר התחלתם לעשות סרטונים אל תזנחו את הערוץ השיווקי. פתחו לכם ערוץ ממותג ביו-טיוב (למי שיש חשובן גוגל יש אוטומטי ערוץ יו-טיוב).
במהלך עבודתי הגיעו אלי לא מעט לקוחות שהכרותם איתי הייתה רק דרך הסרטונים ביו-טיוב והשבוע חגגתי 50,000 צפיות (איזה כיף).
אז מה עושים?
טיזינג – לאחר שיצרתם סרטון ארוך ומושקע, אולי קצת ארוך מדי לפייסבוק צפו סרטון פרומו קצר, עד 30 שניות שמזמין את הצופה לראות את הסרטון המלא ביו טיוב.
לרווח כפול, לאחר השהלתם את הסרטון ליו-טיוב הטמיעו אותו באתר ושלחו את הצופים לצפות בסרטון באתר. כך גם תקבלו כניסות לאתר וגם צפיות ביו-טיוב.
כמה דוגמאות מעולות:
בסרטון זה מתוך Vlechten met Daan אנו רואים סרטון how to do מהיר במיוחד, רק 49 שניות.
בסיום הסרטון הכותבת מזמינה אותם לעבור לערוץ היו-טיוב לצפייה בסרטון המלא (סרטון של 9 דקות) בו היא מסבירה באריכות כיצד להכין את הצלחת
כמובן, מלבד כל הצפיות בפייסבוק הסרטון קיבל לא מעט חשיפה ביו-טיוב, מעל מליון צפיות.
כך שהרווח והחשיפה היה כפול .
בעמוד פייסבוק זה ישנם לא מעט דוגמאות לסוג סרטונים מעין זה המהווה פרומו ליו-טיוב.
דוגמא נוספת תקבלו כאן גם סרטון מהיר מאוד המראה כיצד להכין כרטיס ברכה ובסיום, שליחה לערוץ היו-טיוב לצפייה בסרטון המלא באורך 4.24 דקות.
195,000 צפיות ביו טיוב
בפייסבוק: מעל 35 אלף לייקים ומעל 28 אלף שיתופים.
סרטון של Craftingeek* הסרטון עלה רק 18 שעות לפני כתיבת המאמר וכמובן מפנה בסופו ליו-טיוב וגם בתגובה הראשונה
דוגמא מעולם תוכן שונה ניתן לקחת מ Chalene Johnson היוצרת סרטון קצר, לפעמים רק מתמונות אשר מזמין להאזין לפודקסטים שהיא עושה בנושאים שונים. שימוש מעניין מאוד.
היא משתמשת בתמונות שלה ושל המרואיין וברקע דקה אחת מאוד חשובה ואינפורמטיבית מהפודקאסט.
בדוגמא הזו היא מראיינת את James Wedmore (מומחה לשיווק בוידאו שכדאי לכם להכיר)
להעביר ערך משמעותי בפחות מדקה
מה קורה כשרוצים לעלות את הסרטון השלם לפייסבוק ?
מה עובד טוב יותר בפייסבוק? קצר, מהיר, מצחיק, מרגש. אלו סירטונים שמגיעים להכי הרבה צפיות.
רבים מאיתנו נותני שירותים שמעבירים ערך. אגיד את האמת, לי קשה מאוד להעביר ערך מטורף בפחות מדקה, אבל זה כי אני פטפטנית חסרת תקנה 🙂
אבל זה אפשרי. מה צריך לעשות?
1. להכין רק שאלה אחת. נושא אחד לסרטון.
2. לתכנן לפני, מה אני הולכת להגיד. אני לא מאמינה בתסריטים אבל חשבו על המסר העיקרי והריצו את השתובה בראשכם מספר פעמים.
3. נסו להיות יצירתיים. חשוב על משהו אחר. קחו רעיון מעולם סירטוני הבישול והיצירה וחשבו איך אתם עושים את זה בעולם שלכם.
4. עריכה – לפעמים אין מנוס. עריכה טובה ומעניינת תקצר את הסרטון ותמשוך את העין.
הפעם אני רוצה להתמקד בערך משמעותי שעובר בדקה ולתת רק 2 דוגמאות:
רובין שארמה – בעמוד הפייסבוק שלו יש סדרה שלמה של סרטונים קצרים של דקה עם ערך משמעותי
כנסו לטאב הסרטונים וראו מגוון רחב של סרטונים. חלק מצולמים באולפן וחלק בפשטות וללא עריכה.
אנטוני רובינס – בערוץ הפייסבוק שלו תמצאו הרבה סרטונים שהם בעצם חלק מהרצאות ארוכות אך בסרטון הוא עונה על שאלה ספציפית ומעביר ערך משמעותי
עוד לא דיברנו על רבים וטובים אחרים, אבל נשאיר קצת למאמרים הבאים 🙂
ועכשיו תורכם. האם כבר העלתם וידאו שלכם לדף העסקי בפייסבוק?
האם אהרגשתם בהבדל של ההשפעה לעומת פוסט?