שניה לפני שנצלול המדריך, מה זה בעצם חשיפה אורגנית, הרעיון הוא לייצר תוכן לשים אותו ברשתות חברתיות ולקבל חשיפה גדולה ללא פרסום ממומן וללא תשלום נוסף. אז מי בעצם לא רוצה חשיפה בחינם.
עם שלל ההוצאות שיש לנו בעסק לדעתי חשיפה אורגנית ושיווק אורגני הוא הכרחי על מנת להגיע לתוצאות שלנו.
ברור שאני ממליצה מידי פעם להוסיף פרסום ממומן מכיוון ש הפרסום הממומן מגדיל לנו את החשיפה אבל הוא מגדיל לנו גם את החשיפה האורגנית. זאת אומרת שכל פעם שנפרסם ממומן בפייסבוק או באינסטגרם נגדיל את החשיפה שלנו בתשלום ובמקביל תגדל החשיפה האורגנית שלנו נוכל לראות את זה בניתוח של הנתונים.
דבר נוסף שלמדתי במהלך שנות הניסיון שלי בשיווק ופרסום בפייסבוק, זה ככל שיש יותר שיווק אורגני הפרסום הממומן זול יותר. זאת אומרת כאשר אני משווקת שני בעלי העסקים אחד מהם עושה שיווק אורגני ואילו השני מתבסס רק על פרסום ממומן, גם אם הם יהיו באותו מקצוע ועל אותו קהל היעד למיש מתבסס רק על פרסום ממומן בדרך כלל עלות הלין תהיה מעט גבוהה יותר או אפילו הרבה יותר תלוי מאוד.
אני יודעת שהרבה יגידו לכם שהחשיפה האורגנית מתה, בטח בעמודים העסקיים בפייסבוק וזה מוביל אותנו לחשוב, למה בכלל להשקיע? בשביל חשיפה של 2-5 אחוז מתוך כמות אוהדים / עוקבים שלנו, בשביל מה באמת כדאי לייצר תוכן כל יום וכל היום?
הכללים והדרכים החשובים באמת לשיווק אורגני
למי אני בכלל מדברת? הגדר את קהל היעד
השלב הראשון ביצירת התוכן הוא להגדיר מי קהל היעד שלנו. כן, אני יודעת שבטח שמעתם את זה הרבה פעמים כמה חשוב להגדיר את הלקוח שלי, לדעת מה האתגרים שלו, הכאבים שלו, מי הוא, בן כמה הוא, מה מצבו.
כאשר אני לא יודעת את זה התוכן שלי לא ממוקד ולא מדבר לקהל שלי ולכן יכול ליצור קהל לא רלוונטי, זה שלא יקנה בסוף את המוצרים שלי.
ההמלצה היא להתמקד באדם אחד ולהגדיר אותו ככל שאפשר כך התוכן יהיה יותר ממוקד ואישי.
נקודה מאוד חשובה ומתקדמת הנוגעת בעיקר למי שנותן שירותים:
דברו על מה הלקוח חושב שהוא צריך ולא רק מה שאתם יודעים שהוא באמת צריך [בעיקר למטפלים והיועצים שבחבורה]
וכן, מה הכאב החיצוני שלו, מה האתגר החיצוני שלו שהוא [הלקוח] מזהה. ולא זה שאני אזהה אחרי שהוא נמצא אצלי כמה שעות.
כרגע הלקוח לא יודע שזה הבעיה שלו ולכן הוא לא יחפש את הפתרון הזה.
להיות במקומות שהלקוח נמצא ולא רק איפה שנוח לי
אני לא מחכה שהלקוח יבוא אלי אלא מגיע לזירות שאני יודעת שהלקוח שלי מסתובב בו. גם אם אני לא מתחברת למדיה. האם הלקוח שלי נמצא באינסטגרם, בפייסבוק, בקבוצות בפייסבוק, יחפס אותי בגוגל, אולי הוא מחפש תוכן רק ביוטיוב.
לאחר שהבנתי היכן הלקוח שלי אני דואגת להכין תוכן איכותי המתאים לפלטפורמה הזו.
במועדון השיווק בפייסבוק הקליקלות יש עשרות תוכניות לשיווק בפייסבוק אחת מהן עוברת על הזירות השונות לשיווק העסק שלך על מנת שתוכל להחליט איזה הכי טובה עבורך מבחינת קהל היעד והחוזקות השיווקיות שלך
שיווק בקבוצות בפייסבוק
אחד המקומות האהובים עלי לשיווק ובעצם שם התחיל העסק שלי הוא קבוצות בפייסבוק.
המטרה היא למצוא 3-4 קבוצות שקהל היעד שלכם נמצא בו ויש שם שיח רלוונטי עבורכם, זאת אומרת שאתם יכולים להיכנס לדבר עם אנשים ולענות.
הקבוצות לא חייבות להיות קבוצות שעוסקות בתחום שלכם באופן ישיר, ואם חושבים על זה בקבוצות כאלה בדרך כלל יהיו יותר קולגות שלכם בלקוחות שלכם, אלה קבוצות שקודם כל הנושא שם מעניין אותכם ויהיה לכם מה לתרום לשיח.
אם את למשל קוסמטיקאית אז קהל היעד של האנשים שגרות באזור שבו את נמצאת ולכן את צריכה לחפש קבוצות מקומיות. של השכונה, של העיר, של האזור. את לא חייבת לחפש רק קבוצות של נשים ש מתעניינות באסתטיקה או ביופי כי בעצם זה שירות של כל אישה כמעט משתמשת בו.
מה עושים בקבוצות, איך בעצם משווקים בקבוצת פייסבוק
הבסיס העיקרי לשיווק בקבוצות הוא נתינה. פשוט להיכנס פעם ביום או שלוש פעמים בשבוע לעבור על השיחות ולראות מה אתם יכולים לתרום לשיח שכבר מתנהל שם. לפעמים זה יהיה מתוך המקצוע שלכם והמומחיות שלכם ולפעמים זה יהיה סתם מהחיים. ככל שתגיעו יותר בקבוצות אנשים יותר יכירו אותכם והתעניינו בכם.
אני אספר לכם שאני התחלתי את העסק רב השיווק שלי היה בתוך קבוצה בפייסבוק שנקראת “הבית של העצמאיות” , המקום הזה היה בעצם המטבחון שלי המקום שבאתי לספר על הקשיים שלי להתייעץ וגם כל פעם שמישהו שאל איזה שהיא שאלה והיה לי הייתה לי את התשובה, דעה או הידע, קפצתי לענות.
מכיוון שזו הייתה קבוצה של עצמאיות אז היו הרבה שאלות על שיווק בפייסבוק ושיווק בכלל. כאן שמחתי יותר לענות כי זה בעצם נתן לי במה ונתן לי אפשרות לדבר על הדבר שאני הכי מתלהבת ממנו.
כשהקבוצה חגיגה שנה היא רצתה לעשות אירוע שכולם יבואו יפגשו פיזית ומנהלת הקבוצה ערכה סקר ושאלה איזה הרצאה אתם רוצים, היו מספר אופציות והרוב בחרו שאני אגיע ויעביר את ההרצאה וכך נוצרה ההרצאה הראשונה שלי מול 60-70 נשים. הפעם הראשונה שדיברתי מול קהל כזה גדול בקשר לפייסבוק .
הקפידו על תמונות הפרופיל
שיווק בקבוצות נעשה בדרך כלל מהפרופיל האישי, ובכלל נשמש בפרופיל האישי לשיווק העסק [לא, אני לא מתכוונת שנהפוך את הפרופיל האישי ללוח מודעות] ולכן יש חשיבות גדולה לתמונת הפרופיל באישי, בעסקי ובאינסטגרם.
כשאדם יראה את התוכן הוא יקשר לתמונה. ולכן התמונה צריכה להציג את הפנים שלנו, בלי דברים נוספים , עדיף עם רקע חלק וחיוך קטן.
הצד השני רואה את התמונה שלנו בעיגול קטן , אם זו תהיה תמונה עם כל המשפחה הוא לא יוכל לזהות אותנו או לקשר את התוכן אלינו באופן אינטואיטיבי.
בנוסף, כאשר אדם מביט בתמונה באופן אוטומטי תת המודע שלו מחליט מספר החלטות על האדם בתמונה. לכן הקפידו לחייך [לפחות עם העיניים] ולהשתמש גם בתמונה להעביר מסר.
לא כדאי לשים לוגו בתמונת הפרופיל אם אפשר מכיוון שאנשים מתחברים עם אנשים ולא עם לוגואים…
שלבו בין מספר זירות שיווק ופלטפורמות
אל תשווקו רק במקום אחד, שלבו בין יצירת תוכן בעמוד העסקי, האישי , בקבוצות, באינסטגרם, ברשימת תפוצה. לפי מה שרלוונטי לעסק שלכם.
ככל שתהיה ביותר זירות ותיצרו יותר תוכן תקבלו יותר חשיפה אורגנית.
בחרו את הזירה המרכזית שלכם, זו שתקבל את תשומת הלב שלכם קודם ומשם התאימו את התוכן לרשתות החברתיות האחרות או צרו תוכן שונה לכל רשת חברתית או זירה.
שווקו בפרופיל האישי בפייסבוק
נכון, פייסבוק לא מאפשרים לשווק דרך הפרופיל האישי, אבל אין צורך להפוך את הפרופיל האישי ללוח מודעות.
זה המקום לספר מה קורה מאחורי הקלעים של העסק, לשווק מתוך מקום אישי, להתחיל בסיפור ואז להוביל למוצר.
בנוסף, ניתן לצרף 5,000 חברים לעמוד האישי, הקפידו לבחור את החברים הנכונים שהם גם אנשים שמעניינים אתכם וגם יכולים להיות לקוחות פוטנציאלים או אפשרויות לשיתופי פעולה.
כתבו תוכן שמייצר חשיפה אורגנית
תוכן שמייצר דיון ולהגיב. הקפידו ליצור הזדהות, שהקורא ימצא את עצמו בתוך התוכן. לתת השראה, לשאול שאלות, לדבר על נושאים אקטואליים בתחום שלכם או לחבר אקטואליה מקומית לתחום שלכם, לדבר ישר לרגש של הקורא.
טיפים הם בדרך כלל תוכן סגור שלא מוביל לדיון, אל תשאבו לתת רק טיפים.
נסו לכתוב כתיבה אישית יותר, לחשוף חלקים באישיות שלכם, לתת לקורא להבין מה הערכים שלכם.
השתמשו בשורות הראשונות לייצר סקרנות להמשיך לקרוא או לצפות בוידאו.
אם אין לכם רעיוונת על מה לכתוב פוסטים לחצו כאן והורידו בחינם את הקובץ “פוסטים לנצח” המכיל עשרות רעיונות לכתיבת פוסטים
להפיק הרבה ערך ולכתוב הרבה
החשיפה האורגנית נמוכה, אם נפרסם רק פוסט אחד בשבוע לא נצליח להגיע לחשיפה רחבה ולכן עלינו לפרסם מספר פיסות תוכן שונות במספר זירות וכך החשיפה האורגנית תגדל.
בנוסף כל פיסת תוכן וכל פוסט מאפשר לנו לדבר על נושא אחר, להציג עוד מוצר, להעביר עוד ערך, לטפל בעוד התנגדות, להגיע לעוד אדם.
בנוסף, חשוב מאוד להתמיד, אל תצפו לשינוי משמעותי אחרי שכתבתם שבוע, תהיו סבלנים.
בחרו אסטרטגיית תוכן והתמידו בה מסר חודשים לפני שתחליטו “זה לא עובד לי”.
צרו וידאו אותנטי ובעיקר וידאו חי
וידאו מקבל יותר חשיפה גם בפייסבוק וגם באינסטגרם, הוא מאפשר להעביר יותר ערך, להגיע יותר מהר ללקוח ולעביר מהר יותר את תהליך ה “מכיר, מתחבר, בוטח” .
הקפידו להופיע בוידאו חי, פעם בשבוע זה מינון נהדר, עשו זאת במשך מספר חודשים [הקפידו להודיע בזירות אחרות שיש לייב קבוע פעם בשבוע] וראו כיצד החשיפה תעלה משידור לשידור.
כן אני יודעת שזה לא פשוט, כאן תוכלו לקרוא איך להתחיל להפיק וידאו בקלות
כמובן, כל עוד אתם מעבירים ערך למי שמקשיב, מערבים את הקהל וכו