8 דרכים לקבל חשיפה לגמרי בחינם לעסק שלכם
בואו נתחיל בהבהרה למושג – שיווק אורגני.
הכוונה היא לקבל חשיפה מבלי לשלם לפרסום הממומן בפייסבוק.
ובעצם, אחת מהמטרות שלנו כעסקים קטנים היא לקבל כמה שיותר חשיפה אורגנית לתכנים שלנו בפייסבוק וגם באינסטגרם.
אני מפרסמת ממומן לעסקים קטנים מהרגע שהפונקציה הזו קיימת בפייסבוק ויש לי מסקנה חד משמעית שאת חייבים לדעת.
עסקים קטנים חייבים לשווק אורגני!
להישען רק על פרסום ממומן יכול להגיע למספרים מאוד גבוהים.
בנוסף, מערכת היחסים נבנית בדרך כלל משיווק אורגני, על ידי עבודה בקבוצות, כתיבת תוכן, ניהול רשימת תפוצה.
הכנתי לכם הדרכה, כן קצת ארוכה, אבל היא תתן לכם כל כך הרבה כלים ותחסוך להם אלפי שקלים, הפעילו את ההדרכה וצפו, ניתן להקשיב כמו לפודקאסט .
דגשים לשיווק אורגני בפייסבוק
ראשית חשוב לי להגיד – השילוב המושלם הוא שיווק אורגני ופרסום ממומן.
הרי אין טעם לכתוב פוסט מעולה שיכול לייצר מכירות ולחכות רק לחשיפה אורגנית, הרי המטרה בסופו של דבר היא להגיע למקסימום חשיפה, לקהל שרלוונטי עבורי על מנת שבסופו של דבר להגיע למקסימום מכירות. זה יקרה רק משילוב נכון וחכם של שיווק אורגני ופרסום ממומן.
אני מלמדת את זה לעומק בתוך מועדון השיווק בפייסבוק הקליקלות, שם יש ספרייה שלמה של תוכניות לשיווק אורגני וספרייה נוספת המכילה כל מה שאתם צריכים לדעת לפרסום ממומן.
מי הלקוח שלי ומה הכאב החיצוני שלו
אני יודעת שבטח אמרו לכם את זה כבר המון פעמים, אבל לפני שאנחנו מתחילים ליצור תוכן אורגני חשוב מאוד שנבן מי הלקוח שלנו, למי אנחנו רוצים למכור ובנוסף מה הכאב החיצוני שלו.
זאת אומרת – מה הלקוח מגדיר שזה הכאב שלו ולא מה שאתם יודעים שבאמת הבעיה אחרי כמה פגישות עם הלקוח. את הבעיה הזו הלקוח עדיין לא מכיר.
בבדקו מה מציג ללקוח, איך הוא מגדיר את הבעיה ופנו לשם
להצטרף למסיבה: שיווק בקבוצות בפייסבוק
אני חושבת שכל העסק שלי בעצם התחיל משיווק בקבוצות. שיווק שהוא סביב נתינה בלבד שמטרתו להכיר כמה שיותר אנשים, לעזור לכמה שיותר אנשים וליצור כמה שיותר מערכות יחסים.
במועדון הפייסבוק יש תוכנית שלמה לשיווק אורגני בקבוצות ומהפרופיל האישי.
בחרו לכם כמה קבוצות שיש בהם שיח שמעניין אתכם ותתחילו לשווק
להיות בכמה שיותר זירות
לכתוב רק פוסטים בעמוד העסקי, כמה שזה חשוב, זה לגמרי לא מספיק. אני רוצה לשווק ולהיות במקביל במספר מקומות. עמוד עסקי, דף אישי, קבוצות, קבוצה שלי, רשימת תפוצה, אינסטגרם.
כל עסק לפי מה שמתאים לו.
בחרו זירה אחת מרכזית, היכן שתשקיעו את רב האנרגיה וזירות נוספות שיובילו לשם.
שיווק מהעמוד האישי בפייסבוק
אל תשכחו, העמוד האישי הוא פלטפורמה שיווקית לכל דבר. כן, צריך ללמוד איך לשווק שם, זה ממש לא לוח מודעות ולא המקום לשתף את כל הפוסטים מהעסקי או לכתוב פוסטים כמו העסקי. יש דרך לעשות זאת ואני נכנסת אליה לעומק במועדון הפייסבוק.
יש לכם אפשרות בעמוד האישי להגיע ל 5,000 חברים, כדאי להוסיף את החברים הנכונים ולכתוב תוכן שמייצר חיבור עם החברים והזדהות.
וידאו ודגש על וידאו חי
וידאו זו אחת הדרכים הטובות לייצר חשיפה משמעותית בפייסבוק, כל המרבה הרי זה משובח.
הדרך המהירה ביותר לקבל מקסימום חשיפה, ליצור חיבור מיידי עם הלקוח ואף להעביר למעמדי מכירה היא וידאו חי [בתוכנית לוידאו חי במועדון הפייסבוק אני מספרת על מספר אסטרטגיות לעלות בוידאו חי, איך להביא הרבה אנשים שיהיו על הקו, איך להשתמש בוידאו חי כמעמד מכירה ועוד].
אחת הדרכים הטובות לשימוש בוידאו חי היא תוכנית וידאו שבועית שעולה באופן קבוע.
יצירת תוכן שמייצר הזדהות
ככל שנכתוב יותר נקבל יותר חשיפה.
אבל המטרה היא לא לכתוב בשביל לכתוב ובטח לא לכתוב המון פוסטים ביום שמעדכנים בכל דבר שעשיתי.
המטרה שלי היא ליצור הזדהות, לרגש, להצחיק, לעצבן, לעלות סוגיה חשובה, לטפל בהתנגדויות וכו.
חשוב – פוסט אחד בשבוע לא יעשה כלום! רוצים להצליח, צריך לעלות ולכתוב הרבה פוסטים.
אם אין לכם רעיונות לפוסטים, לחצו כאן להורדת קובץ עם עשרות רעיונות לכתיבת פוסטים
להתמיד!
בחרתם אסטרטגיה מסויימת? פוסט כל יום, לייב פעמיים בשבוע, סטורי יומי, מה שהחלטתם, תעשו את זה לאורך תקופה , אל תתייאשו מהר ואל תצפו לשינויים מטורפים במהירות.
הקפידו לשלב פרסום אורגני ויצירת תוכן עם פרסום ממומן
וכל הזמן חבו על המטרה הסופית שלכם.
רוצים ללמוד את הנושא לעומק, להתעדכן על הזמן מה חדש בפייסבוק, לקבל תשובה לכל שאלה שעולה לכם, לקבל חוות דעת על הקמפיינים שלכם ודף הנחיתה, ללמוד גם את מה שצריך מסביב בשביל להצליח: אינסטגרם, בניית רשימת תפוצה, בניית דפי נחיתה ומכירה, בוטים בפייסבוק לשיווק במסנגר, אוטומציות וכו.
זה מה שעושים במועדון הפייסבוק. לחצו על התמונה לפרטים