לפעמים נראה לנו שכל בעלי העסקי בעולם משווקים בוידאו חוץ מאיתנו
אנחנו נכנסים לפייסבוק ואנחנו רואים סירטונים, לייבים ועוד
האם זה ככה באמת?
טוב, לא ממש, רב בעלי העסקים, מעל 90% לא משווקים בוידאו
וזה ממש חבל, כי הרשתות החברתיות מאוד אוהבות לקדם וידאו
כי פרסום של וידאו הרבה יותר זול מכל פרסום אחר
כי עם וידאו אחד אפשר לשווק בקלות במספר ערוצים
וכי וידאו מאפשר לך ליצור חיבור אמיתי עם הצופים שלך.
אז אני מציעה לא לחכות ולהתחיל לשלב שיווק בוידאו בעסק שלך כבר עכשיו
לעסקים קטנים אני הכי ממליצה על סירטונים אותנטיים
ממליצה להיות מול המצלמה, לתת לצופה להכיר את האישיות שלך
לדעת איזה ערך יש לך לתת לעולם
ולאפשר לו להתחבר אליך באמת
לעבור איתך חוויה, להאמין לך ואז כמובן, לקנות ממך.
כמובן אפשר לעשות לא מעט שיווק בוידאו גם מבלי להופיע מול המצלמה
אבל את החיבור האמיתי משיגים רק כשמתמודדים עם זה
לומדים איך לשווק בוידאו [זה הרבהפחות מסובך ומפחיד ממה שזה נראה]
ולומדים להרגיש בנוח מול המצלמה.
כך שצילום סירטון יקח מספר דקות ולא חצי יום
ושתצליח להעביר את האני האמיתי שלך.
רעיונות לשיווק בוידאו בפייסבוק ובאיסטגרם
בסרטון הזה אני נותנת רעיונות לסירטונים: פרומו, אנימציה, ערך, הרצת סירטונים
סוגי סירטונים לשימוש בפייסבוק ובאינסטגרם
סרטוני ערך אותנטיים המעוברים בצילום עצמי:
זה יכול להיות טיפ, סיפור מקרה, תובנה חשובה, עצה,
הדרכה מלאה או כל ערך שיכול להיות רלוונטי לקהל היעד שלך.
בסוג זה של סירטונים בעצם בעל העסק או אחד העובדים מצולם ומעביר את התוכן
כיום קל מאו דלהפיק סוג כזה של סירטון, כל מה שצריך זה מובייל ותוכן ראוי.
זה סוג הסירטונים שאני מעדיפה לצלם.
סירטוני צילום מסך:
כל מה שצריך על מנת להפיק סירטון זה זה תוכנה לצילום מסך ומיקרופון.
כאן ניתן למצוא 5 תוכנות לצילום מסך פשוטות מאוד לתפעול
סירטוני “איך לעשות”: הדרכה בה אני מצלמת את המסך / האתר / התוכנה ומראה לצופים כיצד לבצע פעולה מסויימת.
אני למשל עושה המון סירטונים כאלה בהם אני מצלמת את מסך הפייסבוק על מנת להדריך את הלקוחות שלי איך לבצע פעולה מסוימת. [במועדון הפייסבוק הקליקלות יש מאות סירטונים כאלה] .
אלו סירטונים מעולים גם לעלות לפייסבוק או לבנות בעזרתם קורס אינטרטי.
הדרכה וצילום מצגת: וובינר או הדרכה על נושא מסויים בו הצופה רואה שקופיות במצגת שהוכנה מראש ושומע את הקול שלי מעבירה את ההדרכה. זה סירטון שמאוד קל להפיק אבל יש חשיבות משמעותית לטון דיבור, להעברת התשוקה וההתלהבות והעברת המסר בצורה נכונה שלא תשעמם את הצופה.
למשל בסרטון הזה אני מצלמת מסך, בהתחלה מצגת ואז עוברת לצילום מסך הפייסבוק
בסרטון הזה גם תלמדו איך אפשר לפרסם אותו סירטון בפייסבוק שוב ושוב ולשמור על מספר הצפיות
סרטוני שיווק צילום מסך דרך המובייל
אלו סירטוני “תראו מה עשיתי” / העברת מסר בעיקר טובים לסטורי ונעשים דרך הטלפון:
לדוגמא
- צילום מסך של דף הנחיתה שלך / אתר שלך / משהו חדש שהפקת בוידאו כולל גלילה והעלאה לסטורי
- צילום מסך של כתבה שנכתבה עליך + גלילה של המסך
- צילום וידאו של מספר שניות מסירטון מסויים, שלך או של מישהו אחר והפנייה לסירטון
- הוראה איך לרכוש מוצר מסויים באתר – להעביר את הלקוח את כל השלבים
- הוראות איך להשתמש במוצר דיגיטלי שלך
לצילום מסך דרך הטלפון ניתן להשתמש באפליקציית Mobizen
[אני משתמשת בה בעיקר לעשות סירטוני הדרכה על שימוש באפליקציות ובאינסטגרם]
סירטוני אנימציה
ניתן להעיביר מסר או לבצע הדרכה שלמה שמה שהצופה רואה זה אנימציה על המסך.
סרטוני סטופ מויישן
סירטונים המורכבים מהמון תמונות אשר יש תזוזה קלה בין תמונה לתמונה ודרכם ניתן להעביר מסר.
יש עוד מגוון רחב של סירטונים. אני מוצאת שהראשונים, הסרטונים האותנטיים וצילום מסך
אלו הסירטונים הפשוטים יותר להפקה עבורי ועבור מאות לקוחות שאני מלווה.
עם תרגול נכון הפקת סירטונים כאלו נעשת דבר כל כך פשוט,
אני יכולה להפיק 30 סירטונים כאלה ביום [כבר עשיתי את זה לא פעם ולא פעמיים]
נכון, יש אתגר, עמידה מול המצלמה היא דבר שיש להתגבר עליו
וגם שמתחילים עם זה אחת הבעיות היא הקושי בהעברת ה’אני האמיתי’ שלך למצלמה ומעבר
אני מכירה את זה שמצלמים סירטון שאחרי שמסיימים לצפות כל מה שעובר בראש זה
“מי זו האישה הזו מעבר למצלמה? זה אני? הרי אני אף פעם לא מדברת ככה.
איך הלקוח שלי התחבר אלי דרך הסרטון הזה? אני לא מתחברת לעצמי פה”
אני רוצה לעזור לכם להתאמן ולתרגל לעמוד מול המצלמה ולדבר בנוחות וטבעיות
ולהפיק סירטונים שיווקיים בקלות, בקליקלות ובמהירות
לפייסבוק, לאינסטגרם, ליוטיוב, לוובינרים, לקורסים אינטרנטיים ועוד
לשם כך יצרתי את תוכנית “מחוברים לשיווק” 25 יום של אימון לצילומי סירטונים שיווקיים
25 יום של משימות והדרכות לשיווק בוידאו בקלות.
עכשיו תורכם, ספרו לי איזה סוג סרטונים הכי מתאים לכם, תרגישו שהכי נוח לכם להפיק
ומה הכי מתאים לקידום העסק שלכם?