בשמחה עברתי את ה 100,000 צפיות בערוץ היו-טיוב של BomSite
(הזדמנות לבוא לבקר ולא לשכוח להירשם)
ובגדול, אני מאמינה גדולה מאוד בשיווק בוידאו
ראשית כמובן בפייסבוק, כי זה ערוץ השיווק העיקרי שלי
ובנוסף, גם ביו טיוב
במהלך השנים הגיעו אלי לא מעט לקוחות דרך ערוץ זה.
קבלו 10 טיפים לערוץ יו-טיוב מצליח
מפי דוויד וולש, מומחה you-tube
לדעתי הם תקפים לחלוטין גם לפייסבוק או כל ערוץ שיווקי אחר אז תתיחסו אליהם כאל
10 טיפים לשיווק מנצח בפייסבוק
מצרפת לכם את הסרטון של דויד אך בנוסף, מפרטת לכם את הכללים עם מעט תוספות 🙂
1. להיות מלא השראה ולתת השראה
צרו לעצמכם בנק של השראה, ערוצי יו-טיוב מעניינים, דפי פייסבוק, ספרים, סרטים.
נסו להקדיש זמן קבוע ביום לבילוי עם נותני ההשראה (ספר, סרט, המשפחה שלכם, החיים בכל דבר יש השראה)
ככל שיהיה לכם יותר השראה, יהיו לכם יותר נושאים לכתוב עליהם ותהיהו יותר מעניינים.
2. בנק רעיונות ליצירת עקביות
צרו בנק רעיונות שיגיע ממקורות ההשראה שלכם
שאלות שלקוחות שואלים באופן קבוע
מידע פופולארי בתחום שלך
סרטונים שעלו בחו”ל והיו פופולארים ועוד
צרו קובץ אקסל מסודר או פתק במובייל ובו כתבו כל רעיון שעולה
3. נהלו שיחה
כאשר מצלמים את הסרטון או אפילו כתובים את הפוסט בפייסבוק דברו לחבר הכי טוב שלכם ולא ללקוח או לאדם זר.
דברו עם המצלמה ולא אל המצלמה.
4. עקביות
לעלות תכנים על אותו נושא כל הזמן, לא לעבור מנושא לנושא.
העלה וידאו באותו יום באופן קבוע – ממחקר שלי , כל הערוצים המצליחים הם ערוצים מתמידים. השבוע פגשתי לקוחה שסיפרה לי שהיא מעלה כל יום בשעה קבוצה פוסט בפייסבוק ואחוזי הצפייה האורגנית שלה היא מעל ל-50% לכל פוסט.
בנוסף תהיו עקביים המסרים ופורמט הוידאו – ערוץ היו-טיוב שלי מדבר על שיווק בפייסבוק וכלים חינמיים ולאחרונה הוספתי גם טיפים כלליים במסגרת “פטפוטים של עצמאית” , לקח לי זמן להחליט אם להכניס את זה לערוץ, אבל מה שמנחה אותי זה “מידע שיקדם את הלקוחות שלי להצלחה בעסק” עדיין יש עקביות.
אל תתחילו ערוץ על עסקים ותעברו לדבר על אופנה, ערוץ על מדיטציות ומשם ישירות לאיפור.
חשוב שיהיה לכם מיקוד חד משמעי.
5. קבעו את קהל המטרה שלכם ודברו רק לקהל הזה.
6. תהיה אינטרקטיבים וצרו הנעה לפעולה
בסוף כל סרטון / פוסט בקשו שיגיבו, ירשמו, יקליקו (הכי חשוב שיגיבו, גם ביו-טיוב וגם בפייסבוק)
שאלו שאלות – במקום לבקש “אהבתם את הוידאו, אנא הגיבו” שאלו שאלה הקשורה לפוסט.
חשוב מאוד בשאילת שאלות, אל תשאלו שאלות שאתם לא הייתם עונים עליהם.
ותרו על שאלות שדורשות תשובה ארוכה מדי וחושפנית.
7. דאגו שימצאו אתכם בחיפוש
ביו-טיוב בחרו כותרות חשובות ומשמעותיות, בצעו מחקר מילות מפתח ושאילתות קבועות.
גם בפייסבוק כדאי לשים לב לביטויים בהם אתם משתמשים מכיוון שגוגל סורק חלק מהפוסטים.
8. אישיות חזקה קצבית ומעניינת תגרום יותר לאנשים לצפות.
חשוב שתיהיה לך דעה ולא תסכימו עם כל דבר שאומרים.
אחד המנטורים המרכזיים שלי לשיווק במדיה חברתית הוא גרי ווינרצ’אק, צפייה בסרטון אחד שלו תבהיר לכם חד משמעית מהי אישיות חזקה 🙂 אבל אין ספק ששלו חזקה מדי.
החשיבות הגדולה ביותר גם בפייסבוק וגם ביו-טיוב היא להיות אותנטיים.
9. הגיבו לתגובות
אחת הדרכים החשובות להגדיל את הערוץ על מנת לתת תשומת לב לעונים.
הם הקדישו זמן לצפות או לקרוא ואף להגיב, הקדשו זמן לענות להם.
10. השתמשו בערוצים מרובים
הגדילו את ערוצי ההפצה שלכם לסירטונים, למאמרים ולפוסטים.
אל תסמכו על ערוץ שיווקי אחד. העלתם סרטון חדש ליו טיוב?
הכניסו אותו לאתר / בלוג שלכם עם כמה מילים.
כתבו פוסט בפייסבוק, אולי גם משפט קצר בטוויטר עם קישור,
תמונה טובה או סירטון פרומו קצר יביאו צופים נוספים גם באינסטגרם וגם מפייסבוק
וכמובן, שלחו מייל לרשימת התפוצה.
ואני מוסיפה את הטיפ ה-11 שבאמת יגרום להפצה משמעותית, כאן אני מתייחסת בעיקר לפייסבוק:
גבו את פרסום התוכן החדש שלכם בפרסום ממומן.
כאשר מדובר בסרטונים, עלות הפצת סרטונים בפייסבוק עומדת כרגע על אגורות בודדות לצפייה,
פרסום ביו-טיוב גם לא יקר במיוחד.
אם אתם רוצים לדעת:
- איך עושים פרסום ממומן אפקטיבי בפייסבוק
- איך יוצרים סרטונים אותנטיים מעולים גם לפייסבוק וגם ליוטיוב
- איך עורכים סרטונים כולל הוספת תרגומים ותמלול
- איך לשווק בפייסבוק בעזרת סרטונים
- איך לעשות וידאו חי בפייסבוק
- איך למצוא את הקהל המדוייק לכם בפייסבוק
אני ממליצה להצטרף כבר עכשיו למועדון השיווק והפרסום הממומן בפייסבוק – הקליקלות!
בו תלמדו כל מה שאתם צריכים ורוצים לדעת במחיר הכי משתלם בארץ. לפרטים
איך תשתמשו בסרטון אחד לשיווק במספר ערוצים
1. הכניסו סרטון ליו טיוב
2. צרו מאמר באתר והטמיעו בו את הסרטון מיו-טיוב
3. הכינו תמונה שעושה חשק ללחוץ בגודל 1200X628 פיקסלים
(תמונה שתבהיר מה הערך במאמר/סרטון או צילום מסך מהסרטון)
4. הגדירו קמפיין כניסות לאתר מפייסבוק למאמר.
5. אל תשכחו באתר להניע לפעולות נוספות או אפילו במאמר
הדרכה מלאה כיצד לבצע קידום ממומן אפקטיבי בפייסבוק וכיצד להגדיר קהל רימרקטינג ניתן למצוא במועדון הפייסבוק הקליקלות
מה הרווחתם?
גם צפיות ביו-טיוב
גם כניסות לאתר
גם הגדלת קהל הרימרקטינג
גם קהל שמכיר את החומרים שלכם
ואם ממש השתדלתם, אז אולי גם לקוחות 🙂
עכשיו תורכם, מה אתם הולכים לעשות עם המידע הזה?
להגדיל את ערוץ היו-טיוב או את דף הפייסבוק.
איזה טיפ מתוך 11 הטיפים אתם הולכים ליישם כבר היום?