כמה פוסטים אתם חושבים שכדאי לעלות בשבוע בדף העסקי שלכם בפייסבוק?
1? 3? אולי זה תלוי בכמות האוהדים ובמעורבות?
התשובה המלאה, כמובן, בסרטון
משפט שאני שומעת הרבה הוא: “אני לא רוצה לפרסם יותר מדי פעמים, אני לא רוצה להציק / להציף וכו”
אז מצטערת לאכזב אתכם, אתם לא מציקים ולא מציפים, רק אחוז קטן מהאוהדים שלכם רואה את הפוסטים שלכם, וכמו שאמרתי, פוסט שלא מקדמים בתשלום לא יקבל חשיפה משמעותית.
המטרה בשיווק בפייסבוק הוא להישאר בתודעה של הקהל, פוסט אחד בשבוע לא יעשה זאת אלא אם כן הוא מקודם בצורה ממוקדת ובתקציב גבוה.
יש פרמטרים שיכולים להשפיע על החשיפה האורגנית בפייסבוק.
- ערך סופר משמעותי ונוגע ברגש ללקוחות עם מינימום מכירה בדף
- שיתופים והעלאה של סירטוני וידאו: מהרשת או אותנטיים שלכם. (למרות שאם הסרטונים שלכם לא יענו לצרכים של הלקוח גם החשיפה שלהם תרד)
- עקביות – דפים שמפרסמים באופן קבוע מקבלים חשיפה גבוה יותר. בעיקר אם מדובר בשעה קבועה ביום. בחודש פברואר מתקיים ניסוי בדף שלי, כל יום חול בשעה 21:00 מתפרסם פוסט בדף, במרץ יעלה מאמר המפרסם את תוצאות המחקר. כמובן, במקביל אני מפרסמת בתשלום פוסטים שיווקיים בעיקר על 2 הסדנאות הקרובות לפרסום ממומן ושיווק בפייסבוק.
- אהדת הקהל – לאחת הלקוחות שלי יש תפוצה אורגנית של 2000 איש לפחות לכל פוסט לפני שמתחילים לממן. למרות שרב הפוסטים מכירתיים מאוד.
למה? מדובר באישיות מקסימה שמשאירה רושם חם מאוד אצל הלקוחות שלה, אשה שפועלת מתוך תשוקה גדולה למוצרים שלה ורואים את זה בכל הפעילות והוויה שלה. הלקוחות מרגישים אותנטיות, תשוקה ושמקשיבים להם ואוהבים אותם באמת ולכן הן מפרגנות בשמחה.
(דרך אגב, זה לא פעם ראשונה שקורה לי דבר כזה. אנשים נחמדים מקבלים יותר לייקים 🙂 ) - דפים שלא מוכרים כלום – כאשר כל התוכן נועד רק לתת ערך או לבדר / לרגש את הציבור אין ספק שתהיה הרבה חשיפה ולייקים,אני קוראת רבות תגובות של מנהלי דפים “בדף שלי יש חשיפה של אלפי אנשים בכל פוסט ובלה בלה בלה” והאמת, זה לא רלוונטי. עסקים קטנים לא מנהלים דף בשביל לשעשע את הקהל אלא בשביל להניע לפעולה, ליצור מיתוג.
כן, בטח לתת ערך ולעשות בנתינה, הרי זו כל ההוויה של עסק קטן או עסק עצמאי בכלל (אני יודעת שזה ערך עליון בעסק שלי) אבל לא לשכוח את המטרה העקרית. הנעה לפעולה הבאה שמקדמת בסופה למכירה.
מקווה שלמדתם משהו חדש 🙂
אשמח מאוד לשמוע מה דעתכם כאן בתגובות למטה או בפייסבוק