קבלו ניפוץ מיתוס!
לא כל שירות צריך לשווק ב”משפך מיילים”
לא כל בעל עסק חייב בכלל עמוד נחיתה
ולא כולם חייבים רשימת תפוצה.
גם אם מישהו אמר לכם לו זה עובד מעולה, פנטסטי ושיגעון!
והרי הכסף ברשימת התפוצה
[יכול להיות שלעסק שלו ולמוצר שלו זה פנטסטי ושיגעון]
יש מקרים שכל המשפך הזה רק מעכב. למה?
– כי צריך להכין תשתית ולבנות את המתנה המדוייקת
– לבנות דף נחיתה
– להתחיל לאסוף מיילים [שכל אחד עולה כמה שקלים, גם אם הוא יורד מהרשימה אחרי דקה]
– ואז כמובן לבנות מערכת יחסים איזה תקופה
– ולחכות לרכישות אשר קיימות , אבל בדרך כלל אחרי שלב בניית האמון ויצירת הצורך
מה עושים עם רשימת תפוצה?
ועכשיו מתחילים השאלות שלא כל בעל עסק יודע לענות עליהם בשוטף
ומה נכתוב להם? איך להניע לפעולה? כמה לכתוב? ולמה הם לא קונים?
ובינתיים
הקליניקה / המשרד / החנות / הסטודיו רקים. ואין לקוחות.
ובסוף מתברר שזה לא בכלל הדרך שהלקוח הספציפי שלכם צריך לעבור!
שכל מה שעשיתם זה לעכב אותו מלקבל את השירות.
אז מי לא חייב רשימת תפוצה
– מי שמוכר בעיקר פגישות
– מי שצורכים אותו פעמים בודדות בחיים או רק פעם אחת
– מי שהרכישה היא בעיקר ספונטנית או מיידית, או כשאין צורך במערכת יחסים ארוכה
האם זה אומר שרשימת תפוצה לא תעבוד לתחומים אלו?
לא, היא אולי תעבוד אבל זה ייקח הרבה יותר זמן
ובמקרים מסויימים ממש מיותרת.
אז אם אתם משווקים: טיפולים, אימונים [ספורט או מנטלי], סטודיו, חנות, חוגים
או כל דבר שצריך להגיע אליכם פיסית אחד אחד
או אולי אתם סלון כלות, מעבות פנים, אדריכלים.יות וכדומה
איך לשווק בפייסבוק ללא רשימת תפוצה
כל מה שצריך לעשות זה
– לדעת בדיוק מי הלקוח שלכם – מנתונים דמוגרפיים ועד לאופי ותחביבים
– להבין את הלקוח, מה הוא מרגיש, מה גורם לו להחליט
– לכתוב את המסרים הנכונים בצורה מגוונת
[אם אין לכם מושג איזה הצטרפו למועדון הפייסבוק הקליקלות יש שם יופי של הדרכה לכתיבת מסרים]
– לדעת איך לשווק בוידאו ולהשתמש בוידאו לעסק שלכם
יש לזה כל כך הרבה סיבות, גם אמינות, גם תפוצה זולה וגם בניית קהל מדוייק
[על שיווק בוידאו יש 3 הדרכות בקליקלות]
– לבנות תוכנית טובה כמו שצריך [כן, גם על זה יש הדרכה]
– לבנות קהלי יעד במנהל המודעות לפי פרופיל לקוח
ולאחר תקופה קצרה של קידום קהלים מתקדמים ומדוייקים יותר [ברור, הדרכה שלמה]
– ולהתחיל לקדם פוסטים! ולקדם צפיות בסרטונים!
גם ערך, גם טיפול בהתנגדויות. גם סיפורי מקרה.
יש לשנות את הקידום לפחות פעם בשבוע אם לא יותר
אורך חיים של פוסט הוא כ 3-4 ימים
[וגם על פרסום ממומן יש הדרכות במועדון – ספרייה שלמה בעצם]
זהו, בלי מיילים, בלי רשימות תפוצה.
פשוט להגיע לכמה שיותר אנשים ולהתחיל לקבוע פגישות!
כן, נכון, רשימת תפוצה זה דבר מעולה, זה ערוץ שיווקי מאוד חזק
אבל היא לא חובה לכל עסק והרבה פעמים היא פשוט מעכבת!
יש עוד דרכים לנהל מערכות יחסים עם הלקוחות ולא כולם עוברות במייל!
דרך אגב, אפשר לעשות משפך לקוח מאוד מעניין רק בפייסבוק בעזרת פרסום ממומן.
אז זהו, אמרתי את זה 🙂
אם אתם רוצים ללמוד איך לעשות את זה נכון ולדעת מה עובד בשיווק בפייסבוק היום,
כדאי לקפוץ ולעיין בעמוד מועדון הפייסבוק הקליקלות בו לומדים כל מה שחם, חכם ועדכני בשיווק בפייסבוק
ואחרי שאמרנו למה לא, אני כן רוצה להגיד למה כן
אז למי כדאי מאוד שתהיה לו רשימת תפוצה
אני אתן מספר דוגמאות
- מי שיש לו לקוחות חוזרים ואפשר לקנות ממנו שוב ושוב, אם זה מוצרים או שירותים
- מי שמשווק קורסים, סדנאות, כנסים או אירועים דומים
- מי שרוצה למכור מוצרי מידע אונליין [חובה לדעתי]
כאן ללא ספק רשימת התפוצה מכילה בסופו של דבר את הקהל שירכוש את המוצרים והשירותים
בנוסף, חשוב לדעת, האנשים שנרשמו לרשימת התפוצה בדרך כלל הם אנשים מדוייקים יותר
ניתן לעלות את הרשימה לפייסבוק וליצור ממנה קהל מדוייק
ובנוסף ניתן ליצור קהל דומה של 60K אנשים שבדרך כלל הם גם קהל טוב מאוד לפרסום
במקרים האלו כדאי להשקיע את האנרגיה והכסף
ועכשיו אתם, לאחר קריאת המאמר האם לעסק שלכם יש מה לחפש ברשימות תפוצה או שאולי כדאי לנסות משהו אחר?