מערכת החיפוש של פייסבוק משתפרת מדי יום אבל עדיין לוקה בחסר.
בכל מקרה בעולמנו אנו החשיבות הגדולה היא שימצאו אתכם בגוגל וכמה שיותר מהר. לחלקנו החשיפה בפייסבוק היא החשיפה העיקרית ברשת או הדומיננטית והפעילה ביותר ולכן , החשיבות גדולה יותר. אז איך גורמים לגוגל למצוא אותי:
1. כותרת העמוד: כותבת העמוד = שם העמוד צריכה להיות ברורה וכוללת ביטויי חיפוש משמעותיים לתחום שלכם. העיסוק שלכם והייחודיות. לא סלוגן ולא משפט מקסים ככל שהוא יהיה אבל לא אומר לאף אדם מלבדכם כלום. כאשר אתם זה העסק רצוי להכניס את שמכם לכותרת הדף. הכותרת צריכה להיות בעברית, כאשר אנו בפייסבוק אנו מקלידים בעברית ואין סיבה שנעבור לאנגלית על מנת לחפש שירות מסוים. בנוסף, עצוב, אבל אחוז גדול מהישראלים לא ממש כותבים אנגלית, אז חבל שלא ימצאו אתכם
2. אודות – חלק האודות בגף מחולק ל-2 תיאור קצר ותיאור ארוך. תיאור קצר – שורה וחצי ומבהירה את הפעילות שלכם / מטרת הדף / הנעה לפעולה. אני ממליצה שהיא תכלול דרך להתקשרות. טלפון או אתר. תיאור ארוך: זהו מידע שהייתי חושבת עליו לעומק, תיאור ארוך צריך לשקף את העסק שלכם ואת השירותים שלכם. כתבו אותו במסמך וורד ואז העתיקו לפייס. מספר פסקאות מפורטות המספרות “מה אתם יכולים לעשות עבורי, הלקוח” פחות קורות חיים, בפסקאות אלו הכניסו ביטויי מפתח, את השם המלא שלכם, מושגים שאנשים מחפשים (בלשון העם ולא שפה מקצועית) בנוסף, בהגדרות הדף קיימים שדות נוספים, גם בהם הייתי מכניסה מלל עשיר בביטויי מפתח בתחום שלי. מלל אשר מספר ללקוח מה אני יכולה לעשות עבורו.
3. אפליקציות / טאבים – כמו את איזור האודות גם את האפליקציות גוגל סורק. שימו לב שגוגל סורק רק אפליקציות אשר מאפשרות בתוכם מלל חופשי. לא ניתן לסרוק מלל על תמונה. ניתן להשתמש באפליקציית HTML פשוטה (לחץ לקישור) ולהוסיף תוכן על השירותים שלכם, שירות ספציפי שרוצים לקדם, סדנה וכו. דרך אחת להתקנת אפליקציה HTML שעובדת טוב: בדף הפייסבוק של BOMSITE קיימת קובייה “שיעור שיווק בפייס” בתחתית העמוד כתוב “אפליקציה זו ניתנת להתקנה חינם-התקן אותה כעת”. איזור העריכה של האפליקציה (כמו באפליקציות רבות) לא עובד באקספלורר ולכן מומלץ להשתnש בדפדפן כרום.
4. פתקים – גוגל סורק תוכן פתקים ומתייחס אליהם כמאמרים ברשת. יש להשתמש בפתקים בחוכמה. בעבר כתבתי “מדריך לכתיבת פתקים בפייסבוק” . מומלץ להשתמש בפתק שיש מסר ארוך להעביר או שיש מסר שאתם רוצים שיישאר לפרק זמן ארוך יותר ולא יחלוף כמו פוסט.
5. אירועים – גוגל סורק אירועים שפתחתם. שימו לב לכותרת האירוע והמסרים בתוך האירוע. קשרו מהאירוע לאתר האינטרנט או לדף נחיתה ופתחו את האירועים מדף האוהדים ולא מדף החברים.
6. פעילות בדף – ככל שיש יותר פעילות בדף הפייסבוק כך תופיעו במקומות גבוהים יותר בגוגל. אם אתם לא נמצאים בגוגל למרות ביצוע כל הטיפים הקודמים דאגו לפעילות בדף אפילו דרך פרסום ממומן בפייסבוק. המון בהצלחה ושנמצא אתכם בקלות
יש לכם טיפים נוספים? שאלות? כתבו לי בתגובות ואענה לכוווווווולם.