יש כמה שיטות שיווק שאולי היו נהדרות ב 2015 ואפילו אחרי אבל עכשיו ממש לא עובדות.
למה אני מספרת לכם על שיטות אלו?
כי אני רואה כל כך הרבה אנשים שעדיין משתמשים בשיטות שיווק אלו וחווים תזכול רב.
אני רואה שאלות בקבוצות של עצמאיות בפייסבוק “עשיתי ככה וככה ואני לא מבינה למה זה לא עובד” והסיבה שזה לא עובד זה… שזה פשוט כבר לא עובד כמה שנים.
שיווק זהו תחום שכדאי להיות בו מעודכנים, לא רק מבחינה טכנולוגית, לא רק בשינויים בפייסבוק או אינסטגרם [שגם הם מאוד חשובים ובגלל זה אחד הדברים השחבוים לי במועדון הפייסבוק זה להעביר לעדכן את התוכן באופן עקבי] אלא גם להתעדכן באסטרטגיות שיווק.
אלו שיטות שיווק כבר לא עובדות
המשפך האוטומטי – מסדרת מיילים למכירה
אחד הדברים שעבדו מעולה אי שם ב 2016 זה סדרת המיילים או סדרת הסרטונים שעבדה טוב גם ב 2018. מה הכוונה?
- מתנה חינמית או הצהרה על סדרת סירטונים
- כניסה לרשימת תפוצה וקבלת סדרת מיילים או סירטונים הבנוים בצורה אסטרטגית אחד אחרי השני
- מייל מכירה / וידאו מכירה
זהו, זה כבר לא עובד, סליחה, אנשים לא יפתחו את כל המיילים ובטח לא את כל הסרטונים והיום יש צורך במערכת יחסים ארוכה יותר להוביל לרכישה, בטח אם זה שירות, קורס וכדומה.
בדרך כלל לוקח כ-3 חודשים מהרגע שאדם נכנס לרשימה ועד לרכישה [כן, לא לכולם , לא תמיד. לעסקים שמוכרים קורסים ושירותים]
ובשביל להעביר למכירה יש צורך במעמד מכירה מסודר. אז אם החלטתם לשלוח סדרת סרטונים גבו זאת בסדרת פרסומים בפייסבוק + הובלה למעמד מכירה כמו וובינר.
וובינר זהו כלי שיעבוד מעולה גם ב 2021, אבל כדאי לדעת איך להעביר וובינר ואיך להביא מאות אנשים להרצאה
שיווק אוטומטי במסנג’ר של פייסבוק
הבוטים האוטומטיים במסנג’ר של פייסבוק נכנסו ב 2018 בערך וכבשו את כולם בסערה ובציטוטים של “95 אחוזי פתיחה” , מהרגע הראשון הסברתי שהשימוש הכי נכון בבוטים זה להעביר אנשים לרשימת תפוצה ולא להישען חלילה על בניית רשימת במסנג’ר בלבד.
עדיין אני ממליצה להשתמש בפוסט בוט מדי פעם להגדלת הרשימה בלבד.
פייסבוק הוסיפה כל כך הרבה הגלות על שליחת הודעות במאסות על מנת לא להפריע למשתמשי פייסבוק כך שרב בעלי העסקים החליטו לזנוח את השימוש בבוטים.
מתנה – סדנה לבניית קהילה בפייס/אינסטא
פחות אוטומטי – יותר אישי
אחד הסיבות שהמשפל בשיווקי ושיווק בבוטים במסנג’ר פחות עובד זה כי אנשים רוצים יחס אישי, כשהם מרגישים שהכל אוטומטי אין מגע אדם, השיווק לא עובד.
האם זה אומר שאני לא ממליצה להכניס אוטומטציה לעסק ולתהליכי השיווק? חלילה, אני בעד אוטומציה. אך עם זאת רובוט וסדרת מיילים אוטומטי לא יעשו לנו את המכירה… מהצד השני יש אדם שמדי פעם צריך להרגיש שהוא מדבר עם אדם אחר
שיווק הוא לא מסלול חד סיטרי
יכול להיות שהייתי צריכה להתחיל עם זה, וזה מתקשר באופן ישיר למשפך הישן. אני מסבירה את זה לעומק בוידאו בראש העמוד. שיווק הוא לא נתיב ישר שבו יכנס ליד, יעבור מסלול מסויים של תוכן ואז מהצד השני יצא לקוח. בעיקר כאשר אנחנו מוכרים שירותים אבל גם במכירת מוצרים.
הלקוח צריך לפגוש אותנו מספר פעמים, בזירות שונות , בכל מקום לקבל מאיצנו משהו אחר ואז … להפוך ללקוח 🙂
בוידאו אני מדברת על עוד כמה דברים שלא עובדים וגם בסוף קצת על מה כן עובד.
כגון שיווק בקבוצות בפייסבוק, כלי עוצמתי אם משתמשים בו נכון ועוד.
הקשיבו לוידאו וקראו על מנת שתשווקו בדרך האפקטיבית ביותר, אנחנו לא רוצים חלילה לבזבז זמן יקר שגם ככה אין לנו בתור בעלי עסקים קטנים.
אני מציעה ללמוד את החומר לעומק ולהתעדכן – במועדון השיווק בפייסבוק הקליקלות יש תוכניות רבות לשיווק ושיווק מסובב פייסבוק ואחד הדבגשים החשובים במועדון זה – עדכניות.
משהו משתנה בפייסבוק – אני מעדכנת
המשך שונה – עולה עדכון חדש
יש אסטרטגיה חשובה או מהלך שיווקי שכדאי להכיר? – אני מעלה תוכנית או קורס חדש למועדון הפייסבוק.
מדובר באתר חברים סגור עם כל התוכן שבעל עסק קטן צריך בשביל להצליח בשיווק + תמיכה שלי בקהילה בעלות של 198 ₪ ללא התחייבות למינימום חודשים.
ואני אפילו מפנקת במחיר מיוחד לחודש הראשון על מנת שתכנסו, תכירו ותחוו הצלחה . נתראה במועדון 🙂