אחד החוקים המטרידים יותר בפרסום בפייסבוק הוא חוק ה 20% טקסט על תמונה בעצם החוק אומר שלא ניתן לפרסם מודעה עם יותר מ 20% טקסט על התמונה על מנת לבדוק אם המודעה שלנו מכילה יותר מ 20% טקסט פייסבוק בנתה את כלי הרשת בעצם טבלה של 5 עמודות ו-5 שורות שיש אפשרות לשים טקסט על 5 קוביות. לרובכם כלי הרשת כבר לא יעבוד ובמקום זה תקבלו הפנייה לקריאה על החוקים החדשים. אל אף שהחוק לא בוטל עדיין אצל כל המפרסמים, פייסבוק הצהירה על ביטול החוק בסוף מרץ 2016 אבל לפני שנשמח עלינו לדעת שקיימת עדיין מגבלה. ככל שיש יותר טקסט על התמונה כך תהיה פחות חשיפה! של המודעה באותו תקציב. לכן, עלינו לחשוב לעומק אם כדאי לנו לוותר על המגבלה.
פייסבוק חילקו את כמות הטקסט של המודעות ל-4 רמות: OK, LOW, MEDIUM, HIGH
ככל שיש יותר טקסט על התמונה כך החשיפה תקטן. דוגמאות: OK תמונות ללא טקסט בכלל או עם מעט מאוד טקסט – יקבלו חשיפה רגילה LOW תמונות עם מעט טקסט – 20% טקסט, תקבל מעט יותר חשיפה. שימו לב, אם הוספתם לוגו בתחתית התמונה מדובר על יותר מ 20% מכיוון שמעכשיו פיסבוק מחשיבים את הלוגו כטקסט. MEDIUM ניתן להוסיף יותר טקסט, לדוגמא בחלק התחתון. המודעה תאושר אך תקבלו פחות חשיפות וכמובן HIGH באופציה זו התמונה מלאה טקסט, כרגע אני לא בטוחה שזה רעיון טוב, לא רק בגלל העלויות של הקמפיין אלא מכיוון שפלאיירים מעולם לא עבדו בפייסבוק. ההמלצה שלי לא להשתולל עם זה. כמה שפחות טקסט! מה לא נכלל כטקסט
בהמשך לשינוים פייסבוק הודיעו שפריטים מסויימים לא יחשבו כטקסט:
- פוסטרים של סרטים
- עטיפות ספרים (מעניין מה זה אומר על EBOOK)
- תמונות מוצר – כאשר רואים את כל המוצר ועליו מופיעה הטקסט כחלק מעיצוב המוצר
- אינקוגרפיות
- כריכה של אלבום מוסיקה או DVD
- פוסטרים לקונצרטים, הופעות מוסיקה, סטנד אפ, אירועי ספורט
- צילום מסך של אפליקציה או משחק
- טקסט משפטי
- קליגרפיה או סרטון מצוייר, קרירטורה
אז האם כדאי לפרסם מסרים עם טקסט רב על התמונה? בצעו ניסויים על מנת להחליט עד כמה זה רלוונטי במוצרים ובעמודים שלכם. עקרונית מבדיקות של פייסבוק אנשים לא מגיבים לתמונות עם מסר רק מדי על התמונה. כמו כן, צריך לבדוק עלויות של המרה. כי נכון, החשיפה תרד ככל שכמות הטקסט תגדל אך בשורה התחתונה חשוב איך זה משפיע על ההמרה וכמובן, זו בשורה משמחת לעסקים שזו הברירה היחידה שלהן. אם אתם רוצים ללמוד לעומק פרסום ממומן בפייסבוק וכיצד בונים קמפיין שמוביל ללקוחות, לחצו כאן לפרטים. ועכשיו אתם? מאושרים משינוי החוק? מה זה אומר על העסק שלכם? איזה שינויים תבצעו?