או איך לעשות boost post מבלי לבזבז כסף
כבר הרבה זמן בכל הדרכה פרטית לשיווק בפייסבוק אני אומרת את המשפט
“לא עושים ‘קדם פוסט’ מהדף” בנחרצות.
למה?
# כי אפשרויות המיקוד עלובות
# כי בדרך כלל זה מוביל לאנשים שלא התכוונו שיראו את הפוסט
אז פייסבוק עשו כמה עדכונים שהופכים את הקידום ב-4 לחיצות לקידום הרבה יותר נוח
אבל רק למקרים מסוימים
אז בואו נצלול להדרכה
מתחת לכל פוסט מופיע כפתור כחול ‘קדם פוסט’ או Boost Post
לחיצה עליו מובילה למסך הבא
שלב ראשון: בחירת קהלים
1. פרסום לאוהדי הדף – זו הסיבה העיקרית שאני השתמש ב Boost הקהילה שלי הם אנשים שבחרו ללחוץ לי לייק בדף ולכן הסיכוי שהמידע / המוצר שלי יעניין אותם גבוהה יותר.
2. אנשים שאוהבים את הדף וחברים שלהם – מבחינתי, אופציה פחות מומלצת. מיהם החברים שלהם?
בעבר, כאשר אפשרויות בחירת קהל היעד היו מצומצמות יותר זו הייתה אופציה נהדרת אך כיום היא פחות רלוונטית
3. בחירת קהל – כאן יש לנו 2 אופציות, לערוך קהל או לבנות קהל קבוע על מנת שנוכל לפרסם לו בלחיצת כפתור כל פעם
כיצד בונים קהל חדש?
** הדרכה זו רלוונטית גם לבחירת קהל כאשר מגדירים מודעה ממנהל המודעות **
Name: בחר שם לקהל, השם רלוונטי רק עבורך לשליפה מאוחרת.
Location: מיקום. ההמלצה היא בחירה לפי ערים. לדוגמא – רב הסדנאות שלי בראשון והסביבה אז הגדרתי קהל בראשון לציון. יש לכתוב את העיר באנגלית.
ניתן לבחור מספר ערים.
ניתן להוסיף רדיוס מסביב לעיר.
Age: גיל. בחרו את הגיל הרלוונטי של הלקוחות שלכם. לכל שירות ולכל מוצר יש טווח גילאים רלוונטים.
במידה ולא תבחרו את הגיל תקבלו עשרות לחיצות מפרופילים לא רלוונטים. (ילדים בני 15 לבגדי ילדים במקום אימהות בנות 25-36)
Gender: בחרו את מין הלקוח הרלוונטי למוצר/שירות שלכם. שימו לב- נשים הן כוח קנייה גדול יותר בפייסבוק למרות שיש יותר גברים.
Interest: תחומי עניין או דפים. עדיף לוותר על תחומי עניין ולהתאמץ יותר למצוא דפים רלווטים לקהל היעד שלנו. ישנן דרכים רבות לחיפוש הדפים עליהם אני מרחיבה בסדנאות לפרסום ממומן או בהדרכות.
המערכת לא מזהה את כל הדפים ולכן גלו סבלנות.
שמרו את הקהל לשימוש במועד מאוחר יותר וגם לפרסום הנוכחי.
ניתן להשתמש גם בקהלים שמורים שבנינו דרך מנהל המודעות דרך האופציה:
Audienes >> Saved Target Group
מדריך על פונקציה זו… ממש בקרוב
לאחר בחירת הקהלים הגענו לשלב התקציב.
בחרו תקציב מהרשימה או לחצו Choose Your Own
והכניסו את התקציב הרלוונטי עבורכם.
פרסום לאוהדים אינו מצריך תקציב רב – כמובן תלוי בכמות האוהדים.
כעת בחרו כמה ימים הקמפיין יפעל
כמה כדאי? 3 ימים אבל כמובן תלוי במטרה.
שים לב: אם הקמפיין ירוץ 3 ימים והתקציב הוא 5$ עלות הקמפיין היא 15$
אז אם כבר אתם משתמשים באופציה Boost Post כדאי שתפיקו ממנה את המקסימום.
כמובן לקמפיין מתמשך עם מטרות מוגדרות יותר אני תמיד ממליצה להשתמש במנהל המודעות או הפאוור אדיטור
וכמובן, למקד את קהל היעד במקסימום האפשרי.
על הנושאים האלו אדבר לעומק בסדנת פייסבוק לפרסום ממומן הקרובה – לחצו לפרטים
עכשיו תורכם: יש לכם שאלה? כתבו בתגובות.
אפשר סתם לפרגן וכמובן, לשתף את כל הח’ברה שיפסיקו לבזבז כסף סתם 🙂