מה הכי כדאי לי לקדם בפייסבוק על מנת לפתח ולהרחיב את העסק שלי?
האם כל פוסט שאכתוב או רק פוסטים שקיבלו הוכחה חברתי,
זאת אומרת רק כאלה שכבר יש להם לייקים או תגובות?
פוסטים עם לינק או בלי לינק?
רק פוסטים מכירתיים או פוסטים מלאים ערך?
אני משערת לעצמי שכבעלי עסקים שמנהלים עמוד בפייסבוק, השאלות האולו עוברות לכם בראש מדי פעם.
בעיקר כאשר יש מגבלה לתקציב לפרסום ממומן.
יש מספר סוגים של תוכן בעמוד בהתאם לבשלות הלקוח ולפרויקטים אותם אנחנו רוצים לקדם כרגע.
הפעם החלטתי לכתוב מדריך פשוט אבל סופר פרקטי שהולך לענות לכם על המון שאלות מרכזיות ובעיקר לעשות סדר.
לאיזה קהלים לפרסם
לפני שנתחיל חשוב להבהיר
מבחינתי יש לנו 2 סוגי קהלים מרכזיים שנעבוד איתם בדרך כלל
אחרי שהגדרנו בצורה חד משמעית מי הלקוח האידיאלי שלנו.
קהל קר – קהל שלא מכיר אותנו אבל מתעניין בתוכן שלנו.
זהו קהל שנבנה על ידי הגדרת תחומי עניין או קהל דומה לקהל שמכיר אותנו.
קהל מתחמם – קהל שמכיר אותנו, נתקל בנו בעבר.
קהל מעורב בעמוד, צופה בסרטונים, אוהדי הדף, מבקרים באתר ובדפי הנחיתה [רימרקטינג] , קבצי לקוחות.
[כיצד להגדיר את הקהלים האלו ניתן ללמוד במועדון השיווק בפייסבוק]
אז המטרה שלנו היא לפתח מערכת יחסים עם קהל שלא מכיר אותנו על מנת לבנות קהל שמכיר אותנו [כמובן, גם הוא מקבל ערך] אליו ניתן לשלוח הצעה מתקדמת יותר – רכישה
שלב ראשון – שלב בניית הקהילה ובניית מערכת יחסים
בשביל לבנות מערכת יחסים על הצד השני להכיר אותנו, להבין מי אנחנו וגם מה השירותים והמוצרים.
בשלב זה אלו פוסטים/סירטונים שמטרתם לתת ערך וליצור מערכת יחסים.
בתוכן זה אין מכירה ישירה, יש מידע שמכין למכירה.
רבים חושבים שהמידע צריך להיות בעיקר טיפים, אבל ממש לא!
אלו פוסטים נפרסם על מנת לבנות קהילה
- מתייחסים להתנגדויות ותסכולים של הלקוח שלנו
- מספרים סיפורי מקרה ומשם יוצאים לערך – על מנת להסביר ללקוח מה המוצרים שלנו ובמה אנו יכולים לטפל
- משתפים ערך שנותן השראה, מוטיבציה ללקוח לפעול לכיוון הדרך שלך – ציטוטים, סיפורים שלך וכדומה
- העברה למאמר, פוסט, הדרכה בבלוג או באתר [יצירת קהל רימרקטינג]
- מתנה חינמית לבניית רשימת תפוצה
- והרשימה עוד ארוכה. לרעיונות נוספים אפשר להוריד בחינם את הקובץ “פוסטים לנצח”
את התוכן הזה נפרסם ממומן לקהל שמכיר אותנו אבל גם לקהל שלא מכיר אותנו.
המלצה: פצלו את הקידום ל-2 סדרות מודעות נפרדות.
סדרת מודעות 1: קהל שמכיר אותנו – על מנת לשמור על מעורבות חשוב לתת לקהל זה ערך באופן קבוע.
סדרת מודעות 2: קהל דלא מכיר אותנו. מומלץ לא לכלול קהל שהגדרנו בקהל שמכיר אותנו.
[ניתן ללמוד לעומק כיצד להגדיר קמפיינים במועדון השיווק בפייסבוק]
איזה סוג קמפיין להשתמש?
הקמפיין הפופולארי ביותר בשלב זה הוא קמפיין מעורבות, בתקציבים נמוכים אני מציעה לא להקדיש לכך הרבה מחשבה.
עם זאת, כאשר המטרה היא הגדלת רשימת התפוצה יש לשקול קמפיין תנועה או קמפיין המרות [כאשר הצפי הוא לכ-50 הרשמות בשבוע]
ניתן להשתמש באופציה “קידום פוסט” מהעמוד – אבל רק כאשר יש קהלים מוכנים ושמורים מראש
איזה פוסטים לקדם?
מבחינתי אני ממליצה לקדם כמעט כל פוסט.
מכיוון שללא קידום אין חשיפה משמעותית ואם כבר כתבתי פוסט שמטרתו לתת ערך או להעביר את הקורא תהליך מסויים חשוב לי שהוא יגיע לכמה שיותר אנשים!
מתי לא אקדם פוסט?
ובכל זאת, אני לא מקדמת כל פוסט בעמוד שלי. למה?
האמת, אני לא תמיד האדם הכי מתוכנן בעולם. מול פוסטים שתוזמנו בראש בגלל קמפיין זה או אחר תמיד עולה בי הצורך לכתוב עוד. לעיתים זה מעודף יצירתיות אבל הרבה פעמים זה תגובה לסיטואציה שהיתה לי באותו יום.
קראתי פוסט בפייסבוק ורציתי להגיד את דעתי.
שיחה עם לקוחה הובילה לערך שרציתי לשתף עם עוד אנשים וכו.
הרבה פעמים הם לא מתחברים שאופן ישיר למוצר שאני מקדמת באותו חודש ויכולים ליצור עומס בפרסום ממומן מול מה שכבר מקודם ומול תוכן שבכוונתו לעזור לי להגיע למכירת המוצר שבפוקוס באותו חודש.
או שיש מספיק דברים חשובים יותר כבר מקודמים כרגע.
ולפעמים הפוסטים האלו לא מספיק חשובים לי לקידום, הם נכתבו עבורי ועובור הקהילה שקוראת את התכנים שלי באופן קבוע.
כמו כן, לעיתים עולים פוסטים שמיועדים לאוהדים ולתפוצה אורגנית
אלו פוסטים תומכי מכירה בשלב קמפיין
או פוסט “רייטינג” שנועד רק לחשיפה אורגנית – כגון משפט השראה, סיפור, טיפ קטן.
דרך אגב, אם פוסט מסוג זה יקבל יותר תגובות מהממוצע אני אקדם אותו.
לכמה ימים לקדם פוסט?
חיי מדף של פוסטים קצרים מאוד, 3-4 ימים ואפילו פחות.
בעיקר כאשר מפרסמים לקהל שכבר מכיר אותנו שלא תמיד הוא גדול במיוחד.
ולכן כל 2-4 ימים מומלץ ליצור סדרת מודעות חדשה עם הפוסט החדש שהוחלט לקדם.
טיפ: שכפלו את סדרת המודעות הנוכחית, לחצו על השיכפול והגיעו לרמת המודעה, שנו את הפוסט ו.. זהו
בגלל שאני מעלה מספר פוסטים בשבוע, לא רק כל 3-4 ימים יכול להיות שאני אקדם 2 פוסטים במקביל או שאוותר על פוסט חלש יותר, חשוב פחות.
שלב שני – שלב המכירה, הצעת מוצר
בשלב זה אני בדרך כלל פונה לקהל “נעים להכיר”: מעורבים וכו, כפי שהסברתי בתחילת המאמר.
[אני אפרסם מכירה לקהל קר רק אם מדובר במוצר זול ומאוד ברור]
בשלב זה התכנים יכילו הנעה לפעולה ברורה המחוברת לשירות או מוצר שלי.
הנעה לפעולה יכולה להיות לחיצה על קישור, בקשה לכתיבת הודעה, הזמנה ליצירת קשר טלפוני וכו.
אני בעד לחיצה על קישור.
ניתן לעלות את התוכן במספר דרכים
- פוסט + קישור + תמונה: במקרה זה לחיצה על התמונה לא תוביל ללינק אבל הפוסט יראה פחות מכירתי
- פוסט לינק: לחיצה על התמונה תוביל ישירות ללינק.
- וידאו מעליו תיאור ולינק
- פוסט ללא לינק המוביל לשיחה עם צ’ט בוט
כיד הדימיון הטובה עליכם.
בשלב זה הקמפיינים הפופולארים הם קמפיין מעורבות וקמפיין תנועה.
[ניתן לשלב סוגים נוספים של קמפיינים אבל אם אתם לא מפרסמים מנוסים או שהתקציב לא עומד על אלפי שקלים 2 סוגי הקמפיינים ‘יעשו את העבודה’ לחלוטין]
אציין, בשלבים של קמפיינים מכירתיים ברב המקרים אשלב גם מודעות המוקמות ממנהל המודעות ולא מופיעות בציר הזמן של הדף העסקי. גם בגלל פניה שונה לקהלים שונים ובעיקר רצון לבדיקת סוגים שונים של מודעות, תמונות, דפי נחיתה ועוד [בדיקות A/B].
פרסום ממומן בפייסבוק אמור לשרת את העסק שלכם, הוא אמור לעבוד בשבילכם ולא אתם עבורו,
חשבו פשוט, הגדירו מי הקהל האידיאלי שלכם ומה המוצרים, הגדירו את הקהלים בפייסבוק [לא, אין צורך לשנות אותם כל הזמן], כתבו מסרים חזקים שנוגעים לכאבים, לתסכולים, לשאיפות של הלקוח וקדמו .
מסתבכים עם סוגי הקמפיינים? בואו ללמוד
אך עם זאת פרסום ממומן ושיווק בפייסבוק זה לא נושא אינטואיטיבי
אני לא ממליצה להיכנס, לבחור מה שנראה ולהתחיל לפרסם
פעולות מעין אלו בעיקר מובילות הפסד כסף ולא רווח
בנוסף המערכת משתנה לפעמים, פונקציות נוספות וכדאי להיות מעודכנים.
במועדון השיווק בפייסבוק קיימת תוכנית מלאה לכתיבת פוסטים
בנוסף תלמדו כל מה שצריך להקמת קמפיין ממומן, ניתוח קהל יעד, רימרקטינג ועוד!וכל התכנים פתוחים מיד עם ההתחברות!
אשמח לשמוע מה למדתם מהמאמר, מה תשנו בשיווק שלכם מהיום ואם יש לכם שאלות.